Det här med stil

Alltså, jag kan känna mig så lost ibland när det gäller det här med stil och kläder.
Man tycker ju att man när man har passerat 30 borde ha hittat sin stil och vara bekväm i den. Och det har jag nog, egentligen. Men eftersom jag i hela mitt vuxna liv har brottats med det faktum att jag ser minst 10 år yngre ut än jag är faktiskt är, så har jag ändå lite svårt att känna mig bekväm i det.

Alltså, jag går ju gärna i typ leggings, converse och en skön tröja. Men får för mig att jag ser ut som en gymnasiebrud då.
Så jag kanske provar en lite mognare stil. Men känner mig inte riktig hemma i det här.
Vissa dagar känns det som om man får till en klockren outfit, och andra dagar känner jag mig antingen tråkig eller som ja.. en gymnasiebrud.

Så, vad ska jag göra? Ska jag skita i vad andra kommer att tycka och tro och bara ta på mig det jag känner för?
Eller ska jag helt enkelt skärpa till mig?

Svara snarast i kommentarsfältet. Gärna också på frågan om leggings och en skön tröja är för teeny. Många andra 30-plussare har ju liksom jeans och propra tröjor på sig. Men det tycker jag känns lite tråkigt.


Kommentarer
Ulli

Du ska ha det som är bekvämt. Jag har tänkt samma sak, många gånger. Särskilt som jag jobbar med teensen själv, och inte gärna vill se ut som dem. Men jag har insett att jag är jag, och de dagar jag vill ha jeans och munkjacka måste jag kunna ha det, precis som jag måste kunna ha kjol, skjorta och cardigan de dagar jag vill ha det. leggings, converse och stortröja får man ha vilken ålder man än är i. Andra ska ju inte ens bry sig... det kan få ha nog med att bry sig om sina egna kläder.

2009-03-22 @ 19:57:24
URL: http://ulrikaolofsson.blogg.se/
Ullis

UlliS heter jag fortfarande, lustigt nog blev det ingen s nyss

2009-03-22 @ 19:57:56
URL: http://ulrikaolofsson.blogg.se/
kerstin

jag kan känna exakt samma sak eftersom jag också ser minst 10 år yngre ut än vad jag är (samt faktiskt shoppar på barnavdelningen ibland). försöker man klä sig på ett sätt som inte känns som en själv tycker jag det känns som man klär bort en del av sin personlighet. jag tycker du har en störtskön stil och personlighet, fortsätt på den!

2009-03-23 @ 14:19:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0