En sån därn lista

Snodd från Ida.

Du heter: Maria Therese Caroline Hansson. I fem månader till.

Smeknamn: Tess, Tessan, Tessie.

Låt som du sörjer till när du är ledsen: Oj, det finns så många. Eftersom jag är en känslomissbrukare av rang hittar jag en sorglig underton i de flesta låtarna om jag bara är på det humöret.

Beroende av: Kaffe, kyssar och Cola light. Och cigaretter när jag dricker alkohol.

Vad tror folk om dig? Folk som inte känner mig tror oftast att jag är ytlig, dryg och självupptagen.

Stämmer det? Nej. Det är också något de flesta brukar upptäcka efter ett litet tag.

Vad får du oftast komplimanger för? Att jag bryr mig om andra och har ett stort hjärta.

Vad säger du för att imponera på någon? Jag säger inget. Jag sjunger Singstar. (Snodde Idas svar, för det var så bra). Eller så försöker jag imponera med mina autistiska musikkunskaper. Det funkar oftast.

Hur imponerar man på dig? Man är sig själv, ärlig och rak. Man snackar inte skit.

Brukar du skratta för dig själv? Ja, prata för mig själv också.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Ring EuroVoice 888 du har 1 nytt röstmeddelande. Om du befinner dig i utlander ring +46708222888

Var bor du? I en tvåa på 57 kvadrat i Gamla Råsunda.

Trivs du där?
Ja. Men jag skulle inte ha något emot en trea. Eller ett stort hus i skärgården. Eller en vindsvåning på Mariaberget.

Äger du några converse? Ja, ett par jeansblå Allstar, och två Weapon, ett par rödvita och ett par svartvita.

Sprit, cider, vin eller öl? Sprit och vin. Men öl och cider slinker också ner. Och champagne.

Brukar du bli för full? För och för. Det är väl en definitionsfråga.

Vad har du för mobiloperatör? Telenor.

Är du allergisk mot något? Arrogans.

Har du haft sex idag? Nej.

Hur svarar du i mobilen? Hej det är Therese. Eller "Hej älskling" om Hjärtat ringer.

Vem ringde du senast? Hjärtat.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Att han var jättetrött och att han längtade efter mig.

Antal timmar sömn inatt: Fem typ.

Sov du ensam? Nej, jag sov tillsammans med Hjärtat och Mitzy, som alltid.

Brukar du komma i tid? Jag är aldrig i tid. Be vem som helst att säga tre egenskaper jag har så kan jag lova att minst 80 procent säger att jag är usel på att passa tider som en av dem.

När mår du bra? När jag lyssnar på bra musik, när jag är med mina fina vänner, när jag är älskad och uppskattad och när jag är i solen och värmen.

När blev du fotad senast? Under helgens festligheter.

Hur känner du dig nu? Har ett konstigt upp och ner humör och vill åka hem och sova.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, grå, vit. Låter ju helfestligt.

Vad tycker du om fötter? De är ganska äckliga faktiskt.

Vad saknar du? Sol och värme. Och Sara. Och min familj som är långt från mig. Men de är ju inga vad, utan vem. 

Hade du en bra kväll igår? Om! Sked i soffan, Ben&Jerrys-glass, film, mys.

Favoritdryck på morgonen: Kaffe, färskpressad apelsinjuice och smoothie. O'boy om jag är bakis.

Rakar du benen? Ja.

När brukar du oftast gå och lägga dig? Runt två,tre om jag jobbar. Strax efter tio på vardagarna om jag är ledig.

Är du blyg? Nej. Däremot osäker.

Sysslar du med någon idrott? Räknas spontandans och promenader?

Vill du hellre ha mail än brev? Vill och vill. Har man något val? Det är väl ingen som skickar brev nu för tiden.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja, definitivt.

Har du spytt offentligt? Ehhummm, ja.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag? Pilla mig på snoppen, ha sex, löneförhandla.

Är du nöjd med ditt liv? Ja.

Är du bortskämd? Inte i pengar, men på flera andra sätt. Jag blir väl omhändertagen.

Vad gör du i morgon? Sover och jobbar.

Vad är det värsta du vet? Falska, arroganta, egenkära och elaka människor. Och ärtsoppa.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Ingen aning. Men alldeles för mycket på caffe latte och kläder, säger min fästman.

Vad längtar du till? Sommaren. Till bröllopet i september. Till finaste mysarna i Karlskrona och Gävle. Till Thailand.

Vad använder du för shampoo? Just nu Apotekets för torr hårbotten. Glamour.

Vad är det finaste du fått? Mina vänner.

En speciell dag du minns: Min 30-årsdag var helt fantastisk, från början till slut. Och när Hjärtat friade.

Hur gammal är du? Snart 31.

Tycker du om någon just nu? Ja, det är väldigt många det.

Du samlar på: Skor, kläder och grodor.

Gröna eller röda äpplen: Gröna!

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Hjärtat, Sara och Amina.

Gillar du golf? Har aldrig haft tålamod att börja spela. Och minigolf gillar jag de första tre hålen, sen är jag bara sur och grinig för att det går så dåligt.

Vilken tid gick du upp idag? Strax efter tolv.

Har du sovit i din egna säng inatt? Ja. Och jag är på väg till den nu igen.

Har du strumpor på dig nu? Ja.

Är det okej att gråta? Ja.

När grät du senast? I fredags morse.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av min studieskuld, lägga lite mer pengar på bröllopet, ge pengar till mina föräldrar och boka ett gäng resor.

Bär du glasögon eller linser? Nej. Men jag borde nog kolla upp synen har jag en känsla av.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej.

När går du upp ur sängen en helgmorgon? Några timmar efter Hjärtat.

Har du någon piercing? Nej. Hade en i näsan men den är borta. För öronen räknas väl inte? Vanliga hål alltså.

Vill du gifta dig? Ja. Vore jobbigt annars eftersom jag är mitt uppe i bröllopsplaneringen.

Vill du ha barn? Ja, två-tre stycken vore fint.

Solar du ofta? Älskar solen. Solar solarium i bland på vintern.

Är du bra på att laga mat? Jo, det tycker jag nog.

Är du flygrädd? Är inte överdrivet överförtjust.

Hur vig är du? Inte alls längre.

Är du musikalisk? Ja, ganska musikalisk.

Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten eller cola light.

Vilken är din favoritglass? Pecannötkola, kulglass. Men om sanningen ska fram så slinker det mesta ner. Jag är ett glassmonster.

Tror du på ett liv efter döden? Tung fråga att svara på klockan halv två på natten när man är lite låg. Jag passar på den.

Tycker du om sushi? Ja. Jag älskar sushi!

Vad äter du helst när du ser på film? Popcorn, glass, godis, Hjärtats läppar.

Bor dina föräldrar tillsammans? Nej. Har inte gjort på 25 år.

Har du tandläkarskräck? Skräck är bara förnamnet.

Är du morgon- eller kvällsmänniska? Både och. Kan verkligen älska att gå upp tidigt. Men gillar att vara uppe sent också. Vill inte missa något.

Vilken ögonfärg har du? Blå.

Har du någon gång gråtit dej till sömns? Ja.

Biter du på naglarna? nej.

Röker du? Ja.

Hur ofta tränar/motionerar du? Olika. försöker träna tre gånger i veckan. Det går... sådär.

Senaste låt du hörde: Kärlek är ett brev skickat tusen gånger med Håkan Hellström. *snyft*




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0