Cecilia på Taxi Kurir

Man bara måste älska henne. Cecilia på Taxi Kurir alltså. Hade jag varit kille, lesbisk eller bisexuell hade jag varit kär i henne.
Nu nöjer jag mig med att tycka att det är fantastiskt när hon lyfter på luren på natten när jag ska hem från jobbet.

Oftast möts jag av en trött gula blend-röst, eller någon snubbe som är allt annat är artig och inte har det minsta hyfs och fason (jo, jag inser att jag låter som en gammal tant här). Men Cecilia.
För det första svarar hon snabbt. Inte 20 minuters väntetid som det känns som i bland. För det andra har en sån otroligt trevlig röst. Och för det tredje, hon säger alltid: Jag skickar den på en gång. Och det låter så betryggande. Man vet liksom att hon verkligen vill att jag ska komma hem säkert. Att hon bryr sig.

Jag älskar när Cecilia på Taxi Kurir jobbar. Hoppas att hon jobbar restan av mitt pass. Då blir jag glad.


Kommentarer
Carro

Det är inte ofta man lyckas så bra med en taxitelefonist!

Låter som att Cecilia hittat sitt rätta jobb, vi får hoppas att hon stannar ;)

2009-07-10 @ 19:25:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0