Lär er svenska

I dag stör jag mig på: Folk som bloggar utan att kunna skriva.
Ja men ni vet vad jag menar.
När det knappast är läsbart. När meningarna liksom bara går på utan skiljetecken. Och det är felstavat. Och särskrivet.
När folk skriver som de pratar. Om de hade gått på speed.
Vet ni inte vad jag menar?
Ok, ett exempel.

Alsså jag STÖR mig på folk som skriver på sina bloggar och som inte kan skriva ni vet när man bara skriver rakt ut utan att KOLLA om det är rätt stavat .... eller om man INTE annvänder punkt och bara babblar på som om man pratade man ba OMG varför kan de liksom inte se till att det blir rätt och det är liksom bara såååååååå irriterande!!!!!!

Äsch, jag får inte ens till ett exempel så dåligt som man kan läsa på vissa bloggar. Men jag tror ni fattar.


Kommentarer
åsa

JAG fattar, och hatar'att med.

2009-10-29 @ 10:02:27
Anette

Här är en till som håller med! Speciellt särskrivningar hatar jag! och jag tycker att skrämmande många särskriver ord, vilket man kan se i bloggar och facebook till exempel.

2009-10-29 @ 10:09:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0