Söndagsmiddag

Efter världens största brunch på Clarion Sign med Hjärtat och Melinda tänkte jag att jag skulle vara lite husfruig i kväll.
Så medan Hjärtat kollade på fotboll med grabbarna delade jag rotfrukter som fick åka in i ugnen med lite olja, honung och timjan.
Jag gjorde en röra med fetaost, minifraiche, tryffelolja och oregano. Jag blandade ihop lammfärsbiffar med scharlottenlök, vitlök och ägg. Jag öppnade en flaska rött. Jag gjorde bubbelvatten i sodastreamern som vi fick i bröllopspresent. Jag gjorde sallad som jag sköljde som min man, kocken, har lärt mig.
Jag dukade, hällde upp vin och tände ljus. Hjärtat satte på Thåströms senaste skiva.

I bland gör det liksom ingenting att det är söndag. Inte om kvällen (och dagen också för den delen, hur härligt är det inte att slappa i solen på en brygga vid vattnet) tillbringas på det här sättet. Med det här sällskapet.



The husfru was here!




Älskade september! Tomt på bryggan. Varm sol. Hjärtat vid min sida. Couldn't be better.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0