Ett fall och en lösning

När jag är bakis måste jag ha cola light.
Eller, jag behöver inte vara bakis, det räcker med att jag är trött och sliten dagen efter.
Egentligen behöver jag inte ens vara trött och sliten, jag skulle kunna dricka cola light när som helst, hela tiden.
Men när jag är riktigt bakis MÅSTE jag ha det. Alltså verkligen verkligen måste.
Oftast hjälps detta ganska snabbt eftersom jag brukar vara förutseende och se till att köpa hem denna fantastiska dryck i förväg, in case of emergency.
Men det har hänt att det inte har funnits någon cola hemma. Och det har då också hänt att jag har börjat gråta i panik. Jo, det har det.

Lösningen då är a) långsamt kravla sig till närmsta affären, under kallsvettningar, för att inhandla den magiska drycken eller det ännu bättre b) få Hjärtat att handla.
Men nu har jag en ännu bättre lösning. Som kräver minimalt med ansträngning från min sida.
Nej, det är inte hemkörning. Det är Cola Zero-essens till Soda streamern. Men hurra så bra!
Det är nästan lika bra som the real deal och det går fort att göra. Och man behöver inte ens lämna lägenheten.
Jag tror att vi kan bli bästa vänner, jag och essensen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0