I min bokhylla

är det en jäkla oordning.



Där samsas Nobelpristagarna Elfride Jelinek och Ohran Pamuk om utrymmet tillsammans med bland andra Kafka, Karin Boye och Fredrik Strage.
Där står boken "Pervers? Om sex utöver det vanliga" bredvid Katarina Wennstams "Flickan och skulden".
I ena facket trängs sex nummer av den fantastiska och numera nedlagda tidningen SEX med "Kaxiga tjejers guide till att få vad de vill ha", "Självkänsla nu!", Carolina Gynnings "Ego girl", The Latin Kings Portfolio, en bok om landstigningen i Normandie, fotoboken "En dag i Svergie", boken "Art and society in the age of Stalin" (?), en bok om porr och den fascinerande Encyclopeadia Erotica, som jag fick i 30-års present.
På nedersta raden står ett gäng kokböcker, drinkböcker och en vinatlas.

Om ens böcker säger något om en, vad säger då mina om mig?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0