BIG

I höst ska ju varenda människa strutta runt i skinn och fårpäls.
Och det slog mig att jag har ju exakt en sån jacka hemma i Oxelösund. Från förra gången det var mode. I mitten på 90-talet.
Så i går när mina föräldrar kom upp och hälsade på fick de ta med jackan.
Den är i superfint skick. Äkta skinn. Och jag minns hur varm den var. Och hur mycket jag fick tjata för att få den, för den var inte billig.
Men jag vet inte. Känns den inte lite... stor?




Annars då? Jo, jag är trött, trött, trött.
Sover dåligt på nätterna nu. Ligger och snurrar och vänder och vrider. Antar att det är nerver och oro inför flytten till London. Om en vecka sitter jag på ett plan till min nya hemstad. Bort från Hjärtat, Mitzy och vänner. Och det trygga.

Men helgen var fin. Jobb i fredags, men besök av Sara, Alvin och Love i lördags och besök på 4H-gården i Huvudsta.
Sen 30-årsfest på Berns på kvällen och oj vad kul det var. Trött och lite bakis i går, men mysigt besök av föräldrar och god indisk mat på Nirvana.
Soffsked och film när de hade åkt hem. Skön söndag med andra ord.

Nu två dagars jobb, hejdåöl, massa inför- Londonfix och så bröllopsdag i helgen. Blir nog en bra vecka det här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0