Sånt jävla slöseri

I förrgår var jag och Hjärtat så arga och provecerade så att vi kokade.
Lyssnade på ett program i P3 som heter Verkligheten på sista biten hem från Oxelösund till Stockholm.
Programmet skulle handla om att 400 000 svenskar åker till Thailand varje år (gud vad det är en uppgift som tragglas just nu, överallt) och varför.
I tre program hade de skildrat svenskarnas kärlek till Thailand och alla tre sändes i går.
Åh herrejävlar vilken smörja!
Det var inte på något sätt nyanserat, utan spädde enbart på de fördomar som finns.
Program ett handlade om något jäkla härke som tillbringade en natt i Bangkok och menade att åka tuktuk genom natten och att ta en wiskey på Siroccos var "livet".
Program två handlade om en svensk golfkoloni i Hua Hin.
Program tre handlade om sexköpare i Pattaya.

Vad hände med alla de typ 380 000 som åker till Phuket, Koh Lanta och Koh Chang? De barnfamiljer som tillbringar månader där?
Redaktionen på Verkligheten har haft en förutfattad mening och bara gått på den linjen, vilket är så beklämmande att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Sådant totalt slöseri med tid, pengar och det journalistiska uppdraget.

Hjärtat och jag satt i bilen och bara spydde total galla över det usla programmet och den usla reportern.
Och nu fick jag spy lite mer galla här. Bra så. Nu glömmer vi det här. Vänder blad och går vidare, som vårt kungliga överhuvud skulle ha sagt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0