Country roads take me home

Sommarens planer börjar smidas.
Det som från början var ett vårbesök i New York växte under en libanesisk vinlunch till en coast to coast på fyra veckor.
Och den planen var från början tänkt att bara gå i lås om vi fick resesällskap, jag och Hjärtat.
Men efter förra fredagens karatefylla utvecklades det till att vi åker ändå.
Så nu är det väl bestämt då, att vi drar västerut för att sedan åka bil österut i sommar.
Genom hela förbannade USA.

Planen är:
Flyg till San Fransisco. Bil längs den dära kustvägen ner till LA. Kanske en sväng till Napa Valley innan dess. Hänga där ett tag. I LA alltså. Eventuellt bil ner till San Diego (mest för att jag vill åka till Laguna Beach). Vidare till Las Vegas, med samma bil som vi tänker hänga i hela resan. Jag tänker mig cab. Jobbar på Hjärtat på den punkten.
I Vegas - gifta om oss i ett litet kapell. Kanske med Elvis, kanske inte.
Från Vegas ner genom öknen, Arizona, och allt det där, bort mot New Orleans. Bo på såna dära motell som man ser i filmerna, längs vägen.
Efter New Orleans vidare längs kusten genom hela den härliga södern bort mot Florida. Kolla in Miami. Spana in alligatorer i Everglades. Ner till Key West. Sedan upp, till New York. Kanske längs kusten, kanske med en avstickare till Nashville för att smaka lite på countryns förlovade land. Hänga i New York ett tag. Säga hej då till bilen. Flyga hem till Sverige.

Va? Va? Va? Vad säger ni om den?
Jag säger bra som fan. Jag är pepp!


Kommentarer
Sofia

Kan jag hänga med som femte hjulet? :)

2010-02-04 @ 18:11:03
Tess

Du får hänga med som vilket hjul du vill! =)

2010-02-08 @ 16:50:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0