Vår, någon?

Nej men hörrni.
Ska vi inte bara ta ett gemensamt beslut på att det är dags för vår nu? Kan vi inte bara komma överrens om det, och så kör vi på det sen?

Jag är fasligt trött på den här vintern nu. Det var trevligt att den kom och var här ordentligt, men nu har den varit här länge nu.
Jag är inte så trött på tjocka jackor eller så, men är otroligt less på att försöka ta mig fram på snömoddiga gator, i detta potatismjölsliknande snötäcke som ligger på trottoarerna. Och jag orkar inte längre spänna hela kroppen tills det värker bara för att gatorna är helt fulla med is och jag är livrädd att halka och bryta benen, som värsta pensionären.
Och så vill jag börja använda vårkläderna, som har inhandlats och nu ligger där och bara väntar på att få sportas.

Så vad säger ni? Vår från och med i morgon kanske?


Kommentarer
åsa

Ojoj, vänta bara tills du kommer till Götet. Här nere i södra Sverige har redan uteserveringarna öppnat, löven slagit ut och måsarna skriker.



skämta bara, packa skridskor...

2010-02-15 @ 17:26:50
Tess

Tack för peppen Åsa. Verkligen...

2010-02-15 @ 18:37:19
åsa

men du, jag kommer i alla fall skina som en sol...

2010-02-16 @ 11:12:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0