2005 - Nästan perfekt


Storebror Jocke, lillasyster Tess och storebror Kenneth.

21 maj gifte sig älskade storebror Roger med sin Frida i Tunabergs kyrka utanför Nyköping. Att se sin storebror som, som jag ser så mycket upp till, gifta sig var både stort och känslosamt.

I juni började jag ett drömjobb, kulturredaktör på Södermanlands Nyheter i 10 månader. Pendlade till Nyköping från Stockholm med Raketen, den vita Saaben. På hösten hade jag nästan alltid sällskap av min fina jobbarkompis Monika när vi, nästan alltid lite sena sladdade in i Nyköping och med andan i halsen kom till morgonmötet.  Första gången jag hörde en av årets bästa låtar var i bilen på väg ner till jobbet tidigt på morgonen.

Raketen var en fin liten bil och trotjänare, av årgång 89, men vid årsskiftet gav den upp. Då hade den ändå hunnit med att paja på väg till jobbet ett antal gånger, och på väg ner till Göteborg för U2-konserten på Ullevi i juli.

Och Hjärtat och jag var fortfarande kära.



Come on and be my world.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0