2006 - Solen i ögonen

Jag trodde att jag var helt dum i huvudet när jag i början på året tackade nej till ett fast jobb. Men hur bra jag än trivdes på SN hade jag större planer, och att bli lokalredaktör i Trosa var inte en av dem. I stället väntade vik på Aftonbladet till sommaren. Mer i linje med mina tankebanor, om drömjobbet på någon av kvällstidningarnas nöjesredaktioner.

Första anhalt Stockholmsredaktionen med Fatima, Jonas, Stefan och de andra. En fin tid. Sen några veckor på Klick med Miranda, Olivia, Anders, Helena och de andra. Också en fin tid. Inte så mycket för jobbet, men för kollegorna. Och sen upp till Nöjet, hurra! Ett bra år jobbmässigt.

Och så all den här solen i ögonen. Först Thailand i en månad med Ullis. Första gången i landet och kärlek vid första ögonkastet. Ändlösa dagar på stranden och lika ändlösa partynätter. En veckas förstärkning av Emma. Som de tre musketörerna for vi fram. Time of our lives och skönt ö-häng som avslutades med en fantastisk vecka i Bangkok.



Sen snabbtur till San Francisco. Sthlm-San Fran och tillbaka på två dagar. Gotland på sommaren. Robbie Williams i Göteborg. En galen fest på Gatufesten i Sundsvall.

Jag lyssnade nästan sönder låtar som den här och den här.

2006 var också året då jag träffade min fina vän Frida för första gången. Jag var sjukt nervös när jag skulle träffa Nickes nya tjej, på en picknick före Lars Winnerbäck-konserten på Zinkensdamm. Hon med, fick jag veta efteråt. Men det visade sig att vi inte hade något att vara nervösa för. Det klickade ju direkt.

2006 var också året då två underbara små människor kom in i mitt liv. I juni föddes älskade Alvin och i augusti föddes älskade Greta.
Båda två gjorde min värld lite bättre.



Nyfödd Alvin.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0