2007 - En helt ny karriär

I juli 2007 såg den här bloggen dagens ljus. Jag går tillbaka och läser och tänker att jag var en ganska kaxig lite skit. Betydligt kaxigare än nu. Man kanske skulle återgå till den stajlen.

Se bara här, några lösryckta meningar ur mina första inlägg:

"Jaha, så har man börjat blogga alltså.
Jag har länge försökt att värja mig.
Men - så tänkte jag: världen behöver mig. Världen behöver mina tankar."

"FEM (5) unika besökare sedan bloggen såg sitt ljus för ca en timme sedan.
Nu är det tamejfan revolution på gång. Vänner  - ni är på väg att bevittna något stort. Något mycket stort."

och det här, vilket kan te sig väldigt roligt nu med tanke på att jag kan tyckas hänga på Facebook merparten av min vakna tid:
"Jag får en massa mail från folk som vill att jag ska öppna ett konto på en sajt som heter Facebook. Där kan man spara kontakter, ladda upp bilder och så vidare. De här människorna har lagt till mig som kontakt, och väntar ivrigt på att jag också ska lägga till dem.

Ledsen människor, men jag har ett meddelande till er: Glöm!
Det kommer aldrig att ske. Jag tillhör redan en sådan sajt som heter Ringo, där jag trivs mycket bra tack.

Hörde att Facebook kommer starkt, tydligen en het grej.
Well, ni lär få se mig där lika lite som ni får se mig på en egen myspacesida. Lika lite som jag kommer att bära metallic- eller latextights, även om det är stora snackisar (bland de töntiga "måste ha allt som är trendigt och det snackas om"-människorna that is).
Jag tänker alltså inte gå med i er facebook-sekt. Capisce?!?"

(Behöver jag tillägga att jag inte lång tid efter det i princip bodde i latex-tajts...)

2007 i övrigt: Började jobba på Expressen. Sommarsemester i Barcelona. Opererade katt för 15 000 kronor. Flyttade till Solna. Och det fanns så galet mycket bra musik det här året. Sahara Hotnings släppte nytt, Winnerbäck gjorde duett med Miss Li, Kent släppte skiva, Timbaland sprutade ut sig hit efter hit. There was no end to it.



Manchester bar i Barcelona. Heaven on earth.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0