Mitt 00-tal del 1: När håret var kortare och fikorna längre.

Millenieskiftet firade vi in i Berlin; jag, Hjärtat, Ola, Walla, Lisa och Vesslan. I en hyrd husbil cruisade vi ner till Tyskland och sen Prag. Året innan hade jag flyttat hem från Norge, flyttat till Gävle för att börja plugga, blivit head over heals-kär vid första ögonkastet i Hjärtat och dumpat norrmannen som jag planerade att förlova mig med.



Resten av året läste jag Kulturpedagogik B och Media och kommunikationsvetenskap A på Högskolan i Gävle, bodde i min etta på S.Slottsgatan och jobbade extra med att dema, erbjuda smakprov i mataffären. Jag var också en sån där jobbig typ som var engagerad i studentföreningen, sjöng i kören och jobbade i baren på kåren.
Jag var vansinnigt kär i Hjärtat mest hela tiden.

På onsdagarna gick vi alltid på kåren och varje helg gick vi på O'Learys eller något annat ställe. Eftersom jag bodde närmast blev den där lägenheten på Södra slotts förfestnäste varje vecka, och då fick man röka inne.
Fast bara före sommaren, för i augusti fick jag hem Mitzy, katten, och då var det balkongrökning som gällde.
När vi inte var ute och festade fikade vi. Länge. Hela tiden. Vi kunde sitta på något av caféerna runt Södermalmstorg hela kvällar. Hur vi fick tiden att gå fattar jag inte i dag.

Bästisen Sara bodde i Stockholm och det blev många sena festnätter och tjejförfester i hennes lägenhet Götgatan.



Jag lyssnade mycket på den här låten och fyllde 22 på sommaren.



Tess anno 2002.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0