Skam? Skulle inte tro det. Prova hormoner.

Vilken jäkla bloggfiesta det här blev då!
Turbobloggning. Men jag var bara tvungen när jag såg det här på expressen.se. Följande är en ingress av en artikel.

"Kvinnor är visst minst lika kåta som män. Det har nu forskarna slagit fast vid. Men anledningen till att kvinnor inte visar det öppet är för att de oftast känner skuld och skamkänslor gentemot sex. Det skriver den brittiska tidningen Telegraph."

De säger skuld och skamkänslor. Jag säger: Prova att proppa kroppen full med hormoner så ska du se vad det gör med kåtheten.
Alla drabbas så klart inte på samma sätt, men vis av erfarenhet jag kan säga att p-piller och andra hormonpreparat som vi tjejer stoppar i oss eftersom det fortfarande inte finns någon smartare lösning på preventivmedel är den största boven. Vissa märken gör att man inte bara tappar sexlusten, utan också sexdriften. Lagom kul.
Andra tror man inte gör något, men så fort man slutar med dem och så att säga har en hormonfri kropp inser man hur det BORDE vara. Hur det är utan massa hormoner och skit i kroppen.
Så screw skuld och skamkänslor säger jag. It has nothing to do with it.
Basta! Nu går jag och sover.


Kommentarer
h

Word!

Kondomer gav mig tillbaka min sexlust och sexualdrift och nu kommer jag aldrig gå tillbaka till piller.

2010-01-08 @ 07:45:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0