Adrenalin!

Minns ni DJ Mendez?
Nej, tänkte väl att ni inte skulle göra det.
Jag kan berätta att det var en latino som gjorde någon slags dansmusik i början/mitten av 2000-talet. Han hade en låt som hette Adrenaline som han tävlade i Melodifestivalen  med, 2002 om jag minns rätt.

Varför yrar jag om DJ Mendez kanske v a o tänker nu.
Jo, för att adrenalin är just vad jag fick i går.
Oj oj oj vilken underbar dag det var.

Förs, läkarbesök och glädjande besked att den yrsel jag har känt de senaste veckorna berodde på lågt blodtryck och låga blodvärden, inte någon jäkla kristallsjuka eller annat otrevligt. Visst, den återkommande känslan av att jag befinner mig i en liten liten båt på ett mycket mycket stormande hav är inte borta, men jag vet i alla fall vad det beror på. Skönt.

Sen, lunch med härliga och fina Linda. Höggravida Linda dessutom, som nästa gång vi ses med största sannolikhet är mamma till en liten bäver. Hur coolt är inte det så säg?
Bästa lunchsällskapet var det, och jag gick därifrån med ett leende och ett varmt hjärta.

Och sen, dagens inplanerade aktivitet: Gröna Lund med Amina.
Jag kände mig snarare som en fjortis än som den 32-åring jag är när jag förväntansfullt köpte ett åkband och sedan rusade i väg till karusellerna.
Oj vad det där åkbandet tjänades in. Vilda musen, Jet Line x 10, Insane två gånger på raken!, Bläckfisken, Kvasten, Blå Tåget, Lustiga Huset, Radiobilarna och Katapulten (Uppskjutet, kallar jag den). Och Amina åkte slänggungan medan mamma satt på en bänk och vinkade.

Låt oss ägna lite egentid åt Insane. Herregud vilken fantastisk bergochdalbana. Sturska av ett fantastiskt åk i Katapulten och några omgångar i favoriten Jetline tvingade jag med mig Amina bort till Insane. För de som inte känner till den så sitter man i ett sele liksom, med fötterna hängande fritt, som man gör i Fritt Fall och så, och sen så snurrar den där jäkeln upp och ner och fram och tillbaka. Den gör verkligen skäl för sitt namn, för den är helt gaaaalen.
Lägg där till att varje åk är unikt eftersom man sitter fyra personer med ryggarna mot varandra, två och två och fungerar som motvikt till varandra. Sätena roterar fritt runt sin egen axel så man vet liksom aldrig vad som väntar.
Första gången vi åkte var den ganska snäll. Vi hängde bara upp och ner två gånger under resans gång.
Vi sprang raka vägen och ställde oss i kön igen och åkte. Andra gången åkte vi upp och ner HELA ANDRA HALVAN.
Här finns en film av Insane (andra besökarlänken). Kolla på den och tänk sen att vi åkte upp och ner hela andra halvan. Jösses säger jag bara. Jag var helt chockad över att det var så stor skillnad mellan åken.
Men Jetline får masa på sig, jag har en ny favorit bland attraktionerna på Grönan.

Att kvällen sen avslutades med grillbuffé, vin och Nas och Damian Marley på Stora scen tillsammans med 21 000 andra personer gjorde ju inte dagen sämre. Dagen, som förövrigt badade i solljus och bjöd på ordentlig värme.
Jag somnade med ett leende på läpparna, helt slut efter en av sommarens bästa dagar.


Kommentarer
Mini

Jag håller med, det var helt klart en av sommarens hittills bästa dagar! Somnade också med ett leende på läpparna, men vaknade upp med en mörbultad kropp. Sinnet må vara 14 år, men kroppen är äldre än 31.

2010-07-08 @ 15:07:42
URL: http://apieceofcupcake.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0