De e semestermode

Amina och jag har snöat in på Ison och Fille-låten Vad e det för mode?
Vi terrorriserade hela vårt midsommarsällskap med den låten om och om igen. Om vi inte spelade den så sjöng vi den.
I dag mina vänner är det semestermode.
Sista jobbdagen innan fyra veckors semester.
Och min kropp hade nog redan gått in i semestermode eftersom jag försov mig ordentligt i morse.
Men å andra sidan, vilken dag ska man annars försova sig, om inte sista dagen före semester.

Därför blev det också semestermode i dag. Mode som i kläder alltså, inte stämning.
Fick rycka åt mig det som fanns snabbt som en vessla. Jag vet inte om det blev så bra.
Men det blev bekvämt i alla fall. Kan tänka mig att mysa omkring så här på semestern i mina nya byxor som är som en blandning mellan mysbyxor och kostymbyxor, eller hur man nu ska beskriva dem.
Jag låter bilden tala för sig själv.



Tröja: Apgammal tunn sak från Gina Tricot. Byxor: Nyinköpta sköna saker från Åhléns. Skor: Scorett.
Hår: Nytvättat, blött, panikuppsatt i knut. Mode: Semester.


Nu jobbar vi på här en timme, sen tänkte jag bjuda mina söta reportrtar på semesterfika.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0