Jag och lillen har en deal

Jag och Lillemägi på jobbet har en väderdeal.
Vi brukar göra väderdeals. Han går av och på skiftet före mig, så jag brukar jobba med honom de första dagarna av mitt chefspass.
Det brukar funka bra.
Den här gången har vi bestämt att det ska vara bra väder onsdag-söndag, vilket passar mig perfekt eftersom jag är ledig då och David bra eftersom han kan tänka sig tråkigt väder måndag-tisdag eftersom han är trött efter en helgs raceande på Peace & Love.

Så här lät det på redaktionen nyss:
D: Ska vi göra en väderdeal?
T: Ja, men det måste vi ju. Vad har du för önskemål?
D: (tänker).
T: Funkar det med sol från onsdag?
D: Ja, för måndag tisdag kan det vara dåligt.
T: Eller hur, för då vill du ligga inne och kolla på film och Mad Men och så.
D: Japp.
T: Hur känner du inför helgen då? Kan det vara fint då?
D: Jag jobbar ju.
T: Ja, men du börjar inte förrän kl 15 så du hinner ju njuta av vädret innan.
D: Ja, det kan vara rätt schysst.
T: Fint väder onsdag till söndag då?
D: Deal!

(tystnad i några minuter)

T: Ska du eller jag ringa Pohlman?
D: Jag mailade honom.
T: Han läser mailen på semestern också va? För han har ju i-phone...
D: Japp.
T: Cool.

Så, nu är det sol onsdag till söndag. Det har vi bestämt.


Kommentarer
David

Haha, grym deal igen. Och den verkar som vanligt hålla.

2010-07-09 @ 23:55:15
URL: http://yourchoir.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0