Sover mig i form

Jag är en stenhård believer av återhämtning mellan tuffa arbetspass.
Och jag, som förvisso alltid varit en sjusovare på morgnarna men ändå hävdat att sömn är överskattat, jag återhämtar mig denna vecka med att sova.
Och oj som jag sover.
Häromdagen la jag mig före klockan tio på kvällen, och sov till klockan var sisådär halv elva.
I dag sov jag till halv tolv-tolv.
Och om jag känner mig själv rätt så kommer jag säkerligen att ligga under täcket innan klockan slagit elva i kväll.

Men jag känner att det behövs, för i morgon börjar ett nytt stenhårt arbetspass där jag inte kommer att få mycket sömn någon av de fem dagarna. Och sen åker vi till Åre, och där kommer det heller inte att bli någon sömn.
Så jag försöker att lägga på lager i stället. Och hoppas att det funkar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0