Det är Imelda Marcos och han

Sjukaste grejen hände i dag.
Jag hade varit och träffat söta Tobbe för fika och lite Londonsnack och hade precis kommut upp från tunnelbanan hos mig. Då säger en förbipasserande man: Wow, jag älskar dina skor!
Nu är det inte första gången leoskorna får komplimanger, det hände i USA också. Men då var det av kvinnor.
Nu var det alltså den här mannen, i 50-årsåldern, nästan skallig, med typiskt brittiskt dåliga tänder och kulmage.
Som inte kunde sluta kolla på mina skor, och berömma dem. När jag precis ska gå frågar han om han får ta en bild av mina skor. Jag blir så förvånad att jag hör mig själv säga "ja visst".
Så där står vi, och han ber mig stå med fötterna i olika poser medan han knäpper loss och kommer med små kommentarer som "wow" och "fantastic". Och jag blev liksom inte förvånad när han säger: I love womens shoes", med emfas på "love". Fetish, någon?
När han är nöjd efter ett antal poser (jo, jag ville gå, men mannen var uppenbart inte riktigt frisk och såna ska man aldrig reta upp eller stöta sig med) frågade han om jag hade någon mailadress så att han kunde maila bilderna.
Men där fick jag sätta ner leofoten och säga stopp. Herregud, vem vet vad han då hade bett om? Bilder på fler skor? Att få komma och lukta på mina skor? Nej, någon måtta får det vara.
Och vad han kommer att göra med bilderna, det vill jag inte ens tänka på.


Kommentarer
Amanda

Vilken udda människa!

Jag vill nog inte heller veta vad han använder de bilderna till senare. Uhh.

2010-09-10 @ 12:56:23
URL: http://www.amandasliv.com
Mini

Han verkade lite skum. Men mest blir jag nyfiken på vad det var för skor du hade på dig...

2010-09-10 @ 14:44:33
URL: http://apieceofcupcake.blogspot.com
Tess

Hurra! Kommentarer. Jo, Mini, det var mina leopardkilklackar från H&M som jag köpte i USA. Inga konstigheter liksom.

2010-09-10 @ 15:21:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0