Många kockar

Läser hos konkurrenten att Noomi och Ola Rapace ska skilja sig.
Inte helt chockerande egentligen kanske, trots att de för bara någon vecka sedan "inte kunde sluta på varandra" i Venedig.
Det som i stället gör mig, knappast chockad, men förundrad - väldigt förundrad - är det faktum att det är fem bylines under artikeln. Alltså, på icke tidningsspråk är det fem personer som har bidragit till artikeln.
Fem personer, det är mycket det. Jag skulle inte ens köpa fem personer om det var jätte, jätte, jättemånga personer som var citerade i texten.
I den här texten är det inga nya citat. Det är gamla citat från en presskonferens/intervjutillfälle i Venedig. Det vet jag att en av personerna har gjort. Men det är ju gamla citat.
Sen är det en person som har pratat med Noomi som inte vill kommentera, får man anta. Och så eventuellt en tredje som inte har fått tag i Ola Rapace. Which makes it three.
Vad har då de andra två gjort, undrar v a o. Varit moraliskt stöd? Suttit bredvid och hållt handen? Ingen vet. Men det ser otroligt larvigt ut.


Kommentarer
Louise

Hej där!



Förlåt att jag inte hänger med (har ju ännu en liten bebis vid min sida som pockar på uppmärksamhet...) men vad gör du i London? Hur länge ska du vara där? Jag ska dit i oktober, det HADE ju varit kul med en fika! =)

Hoppas att allt är bra med dig!

Kram,

/Louise

2010-09-19 @ 08:39:58
Tess

Men ja, klart vi ska fika! Kul!

Jo, jag är här som Expressens Londonkorre och jag kommer att vara här hösten ut iaf.

Jag skickar mitt mobilnr till dig på facebook så kan vi höras när du kommer till stan. Kram!

2010-09-19 @ 13:50:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0