Nyår!

Även om det blir nyår varje år så älskar jag nyårsafton. Det fanns några år då jag kände att det bara var förknippat med en massa stress och att kvällen och natten skulle bli så där perfekt och underbar och då blev det en enorm press. Men sen insåg jag att om man släppte på den pressen så blev det så himla mycket roligare och det upplägg som vi har kört i några år med middag och hemmafest har varit så otroligt lyckat. Jag älskar nyår eftersom man får ösa på lite extra. Dricka massa bubbel, ha sina finaste kläder, lyxa till maten, köra på 100 % glamour med lösögonfransar och lockat hår och extra allt. Någon gång, när tiden och orken finns, ska jag ha en stor och maffig fest. Tänk videon till Pet Shops Boys "Being boring". Men inte i år. I år blir det succékonceptet vänner, god mat, skumpa och seeeeen fest. Temat, iaf på maten och lite runtomkring är 80-tal Dallas-style och jag är i efterrättsgruppen. Jag ska inte avslöja något för att förstöra överraskningen men jag kan säga att det blir något maffigt. Extra allt. Outfiten kommer nog kännas en aningen Sue Ellen med massor av glitter och så lite lockar. Lovar att det kommer bildbevis vad det lider. Hur ska du fira nyår?


Kommentarer
Ullis

bjuder du mig på ferran så kommer jag :) igår blev det en nyårskväll i trötthetens tecken så långt ifrån glamour man kan komma. Eftermiddagen i en stuga i skogen vilket var väldigt mysigt och Hugge var nöjd med fyra hundar och sju vuxna som underhöll honom. Men pga av snön tig det en h att köra tre mil och hemma kl 21 och en övertrött Hugge i säng och sedan var det bara att hoppa i duschen och myskläderna. Känns som att det var väääldigt länge sedan jag hade något med riktig finfest att göra. Kram och gott nytt år! Saknar dig.

2012-01-01 @ 11:56:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0