On fire!

Min chef och goda kollega Lars gav mig den bästa komplimangen i går.

"Du är verkligen on fire i dag, Therese Färsjö", sa han.

Varför det är den bästa komplimangen? Jo, för att jag älskar att vara on fire. När man var ung och hungrig vikarie var man ju on fire jämt. Nu för tiden orkar man kanske inte vara det pre cis he la ti den, utan det är mer när jag får vara i mitt rätta element som det glimrar till. Mitt rätta element är direktsändningar, när det brinner till, när jag har en kvart kvar till deadline och MÅSTE få ur mig en text på den tiden. Och, när jag har dragit fram massa bra grejer och allt bara flyter på och man känner att man faktiskt presterar något. Som i går. Jävlar vad jag är on fire då.
Eller när jag är ute på fältet och stångas och armbågas. Det brinner utav bara den ska jag säga. Gud vad jag älskar't.

Jag älskar oftast mitt jobb, ska tilläggas. Också när jag gör längre intervjuer eller sitter en hel dag med en längre dokument om julkalendern. Men jag älskar det allra mest när jag är on fire.

Så, nu ska jag brinna i sisådär åtta timmar till. Sen, när jag har levererat min sista idolkrönika för den här säsongen ska jag luta mig tillbaka och ta helg. Och fy sören så skönt det ska bli.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0