Blåblär!

Jag fortsätter mina kulinariska vandringar i den brödfria tillvaron.
Helt ärligt börjar jag bli lite less på havregrynsgröt med osötat äppelmos eller lingonsylt.
I morse fick jag därför snilleblixten att göra blåbärsgröt. Borde funka kan man ju tycka. Eller tyckte jag i alla fall.
Så ner med havregryn, vatten och lite frysta blåbär i tallriken. In i micron som vanligt, fast 30 sek längre.

Och vilken höjdare! Lite mjölk på och sen var frukosten kirrad. Ja, med det obligatoriska ägget då, som jag äter VARJE morgon. Bli inte förvånad om jag kacklar mer än vanligt.
Och så mina omega 3 och multivitamin och järntabletter då. Som värsta pillertrillaren.
Vet ni förresten hur vidrigt det är att rapa omega 3? Riktigt vidrigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0