My first love

Varje gång jag såg honom blev jag alldeles matt.
Han var nog det vackraste jag någonsin hade sett. Jag tänkte på honom dag som natt. Älskade att höra hans röst.
Han var egentligen för gammal för mig då, när en åldersskillnad på bara några år var som en evighet.
Det blev aldrig vi två, så klart.

Vem det var? The Pinks sångare Robban Andersson. Jag var 7 och han var väl 9 skulle jag tro.
Numera jobbar vi på samma tidning, han som fotograf och jag som reporter.
Och jo, jag har nog bekänt det hela för honom någon gång.

Sen fanns det så klart den första kärleken i mer vuxen ålder. Men det kan vi ta en annan gång.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0