This is me

Förlåt, oförutsedda händelser (jobb) ledde till att presentationen av mig blev lite fördröjd.
Men nu så kör vi första delen av listan: presentation av mig.

Snart 33-årig kvällstidningsjournalist, fru, bekräftelsejunkie och mycket mer.
Lider av kroniskt dålig självkänsla som jag alltid säger att jag ska ta tag i, men som jag aldrig gör.
Är trots detta ganska bra på att tycka att jag är rätt så skön ändå. Men tycker alltid att jag kunde gjort mycket bättre och är aldrig nöjd. Folk i allmänhet kallaer det ambitiös. Jag tycker så klart att det är just för att jag inte är nå bra.

Skriver detta från Melodifestivalrepetitionerna i Sundsvall. Nyss hemflyttad från London där jag varit korre.
Obotligt mörkrädd, vilket resulterade i att jag i morse bytte mitt schyssta etagehotellrum mot en helt vanligt, eftersom jag inte vågade sova på två våningar.

Drömmer ibland om ett dekadent liv med vilda utenätter, men inser sen att jag drömmer lika mycket om barn, våning och volvo. Inte villa, om den inte ligger i Råsunda typ.

Har samma efternamn som en sjö i Söderhamn. Är döpt efter en låt av Robban Broberg. (Nej, inte uppblåsbara Barbara).

Kan uppfattas som ytlig och bitchig, vilket jag nog delvis är. Men min schizofrena natur rymmer också mycket omtanke och kärlek för andra. Inners inne är jag nog bara en osäker, självupptagen skit.

I morgon: Min första kärlek.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0