Bara sex överallt

Okej, här kommer moraltanten. Men vad är det som har hänt med musiken?
Det är liksom så raka rör att jag blir helt generad och sitter med blossande kinder. Nää, okej då, inte riktigt. Jag är väl inte den som är lättgenerad direkt, och har nog gjort mig känd för att kläcka ur mig en eller annan grovhet genom åren som har chockat manliga vänner och kollegor (skyller allt på en uppväxt med bara äldre bröder).
Men något har hänt i populärmusiken, helt klart.
Från att ha sjungit om sex på ett lite mer subtilt och inlindat sätt är det nu kristallklara budskap som gäller.

Det började lite med att Milow gjorde en gitarrmjukis cover på 50 Cents "Ayo technology" där han beskrev både det ena och det andra. Inte så farligt kan tyckas. Men just nu har det verkligen exploderat med knullåtar.
I dag har jag hört inte mindre än tre stycken på radion.
Först var det sommarplågan "Om sanningen ska fram (vill du ligga med mig då?)", sen Snoop Doggs nya "Wet" (bara chocken i att Snoop Dogg gör en danslåt där han SJUNGER!) och sen lite senare Enrique Iglesias "Tonight I'm fucking you".
Unge herr Lillemägi upplyste mig sedan om Akon-låten "I wanna fuck you".

Vad blir nästa utveckling? Vill jag ens ha svaret på den frågan?
/Tess, 65 år.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0