Det hära livet

Det här livet man lever, är det verkligen det livet man borde leva.
Alltså, jag klagar inte. Men i bland tänker man att man kanske borde ha fixat det bättre för sig.
För man tänker ju då och då på hur man skulle vilja ha det.

Till exempel, min kind of kollega Jennie som bor i L.A och frilansar och fyller dagarna med hajker och shopping och varmt väder och minisemestrar till Palm Springs. Det skulle ju onekligen vara ganska härligt.
Själv gick jag ut och gick i 2 plusgrader och snö klockan kvart över sex i morse och höll på att frysa ihjäl under min mössa.
Nu tittar jag på en grå himmel åt ena hållet och ett kontorslandskap åt andra hållet. Till lunch ska jag inte äta något ekologiskt på Urth Café eller Jones on third utan en smått sunkig tonfisksallad som blev över från gårdagens middag.
Efter jobbet i kväll ska jag åka hem och laga mat enligt den förplanerade veckomatlistan.
Sen kanske jag tittar lite på tv under filten i soffan eftersom det är så förbannat kallt ute och även inne.

Som sagt, jag klagar inte. Jag har ett jobb jag gillar, kärlek från någon jag älskar och allt det där.
Men man tänker ju i bland. Hur det skulle vara om det var annorlunda.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0