London baby!

Ja, och så längtar jag ju till London också.
Om en vecka sitter jag på planet vid den här tiden. Yeeehaa!
Fy fasiken vad jag längtar, det är helt sjukt.

Det är så lustigt. För ett år sedan visste jag inte att jag skulle bo där i nästan ett halvår. Nästa vecka är det faktiskt ett år sedan jag fick telefonsamtalet om att jag hade fått tjänsten som Londonkorre.
Då hade jag bara varit där två ggr tidigare, för ganska längesen dessutom och hade ingen speciell relation till stan. Inget sug efter att åka dit, det var tjänsten i sig som lockade.
Sen flyttade jag dit, och blev totalt knockad. En stor, fantastisk och livslång kärlek. Så känns det nu.
Och nästa helg är det alltså tillbaka för första gången som jag flyttade hem. Lyckan!
Jag har så mycket jag vill göra de där dagarna och kvällarna att jag inte vet hur jag ska få in allt. Gå till alla mina favoritställen. Hinna göra massa grejer jag inte hann eftersom jag jobbade hela tiden jag bodde där.
Och samtidigt bara hinna hänga. Ligga på en gräsmatta i parken och njuta. Hänga i mina hoods.
Kommer kännas konstigt att inte bo i lägenheten. Den är ju "mitt" hem i London.
Men åh, det ska bli alldeles alldeles underbart ändå. "Hem" till London.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0