Mat på jobbet-fördärvet

När jag jobbade på Karolinska Institutet 2004 hade vi såna där smarta Mat på jobbet-maskiner där man drog ett kort och kunde handla mat, godis, glass, läsk osv.
När jag var lite uttråkad(=ofta) kunde jag beklaga mig för min kollega Cristian på msn och vips dök han upp med en delicatoboll till fikat. Var jag bakis, samma sak, och vips kom det en cola light med direktleverans.
Exakt hur bra?

Nu har vi fått likadana maskiner här på jobbet. Väldigt smidigt om man inte orkar gå till affären eller inte har matlåda.
Men, det innebär också att man har en kostant tillgång till godis, glass och annat. Inte behövs det pengar heller för man drar ju bara sitt kort som är kopplat till autogiro.
Det i sin tur innebär att man kan köpa en Daim päron klockan halv elva på kvällen.
Skitbra för strandformen. Verkligen.


Kommentarer
Bo

Köp med dig från tex Lidl och få det för 1/2 priset i många fall.

2011-10-14 @ 20:09:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0