Regnfredag

Det suckas och stönas över regnet i dag.
Jag vet inte jag. Jag tycket faktiskt att det är rätt skönt.
Det var skönt att vakna till regnsmattret. Skönt att få sätta på sig en kofta över klänningen.
Skönt att få ta på sig gummistövlar och gömma sig under ett paraply.
Regnet passar helt enkelt mitt sinnelag i dag. Det är nog så det är.

Det enda jag skulle kunna önska mig dock är en ledig dag. Få ligga i soffan under filt och kolla på film samtidigt som gråvädret lever sitt eget liv där ute. Sova lite (är så trött att det känns som om jag skulle kunna sova i 100 år), dricka lite kaffe. Klappa katten. Det hade varit en perfekt dag.
Men, man kan ju inte ha perfekta dagar jämt.

Peppar i stället för att jag faktiskt ska vara ledig i helgen. Den första helt lediga helgen på en månad. Yay!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0