Stöld!

Sa jag att det skulle bli en bra helg?
Blev det en bra helg?
Svar på båda: Yes!

Sjukt trevlig middag hemma hos Emilie och Emil i fredags. God mat, gott vin och otroligt trevligt sällskap.
Rullade hem lite lagom rödvinsfulla.

Och så valborg då. Först en tur in till stan för lite shopping och beundrande av blommande träd i Kungsan. Knocks me varje år.
Och sen på kvällen. Hallå fest! Toppenförfest hos T2 och sen tittade jag på ängsliga söderkids på Slakthuset och drack så mycket fireball att det borde vara olaglig. Tog mig hem, något radiostyrd, och sov till halv två i går.
Det kändes som jag var 20 igen.

Vilket det inte kändes som i morse. Snoozade bort över en timme, stressade upp med trötthet utan gränser, tittade mig i spegeln och kände inte igen det jag såg. Herregud, när blev jag så här gammal och sliten?
Hade noll inspiration till kläder, provade typ tio olika outfits med inget kändes eller satt bra. Magen (tjockare än någonsin och NEJ - jag är inte gravid) putade ut och byxorna satt dåligt och allt blev bara fel. Att jag dessutom inte hann tvätta det sunkiga håret eller knappt sminka mig gjorde ju knappast saken bättre.
Fick därför repetera lördagskvällens stöld av Hjärtats Acne-tröja.
Får man göra så? Sno kläder utan att fråga?
Nej det får man så klart inte. Men eftersom jag köpte den till honom i julklapp kändes det lite mer okej.
Och jag har ju redan använt den en gång, då kan jag lika gärna använda den en gång till och tvätta den sen. Inte sant?

Alltså ser jag ut så här i dag:



Jeans och tröja. Knappast någon dag som kommer att gå till modehistorien. Lika lite som det här inlägget kommer att hamna i blogghimlen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0