Blävember

I morgon börjar min absolut värsta månad och jag har redan ont i magen inför den.
Oktober och november är alltid tunga för mig, november tyngast. Men det här året har varit värre än någonsin.
På grund av att det är tungt på flera håll, så klart, men också det här med höst alltså. Det bara suuuuger musten ur mig.
Och ändå har ju oktober varit snällt mot oss, visst har det. Sol och fint väder väldigt ofta.

Vädret i dag, sol och tio grader varmt, får mig att minnas förra november som var alldeles ljuvligt.
Då befann jag mig ju i världens bästa stad, London, och hade världens roligaste jobb och det var inte alls tungt och jobbigt. Bara underbart och härligt (förutom att det var ensamt utan någon att krama) och innehöll förutom massa, massa, massa jobb roliga besök, en kärlekshelg i Paris och mycket mer.

Nu gäller det bara att försöka fylla november med så mycket roligt som möjligt så att vi kommer igenom det helskinnade.
Och så kan man ju alltid tänka på att det bara är fem jobbiga månader kvar. Fem jobbiga månader tills vi får njuta av två härliga. Upplyftande, eller hur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0