How to piss me off, step one.

Vill ni ha ett tips på hur man gör mig förbannad och less? Förvägra mig rätten till en god kaffe.
Min lilla eftermiddagstreat är att gå ner till café scoopet ner vid entrén och köpa en latte. Det är en av två kaffe jag dricker under dagen oftast, en god latte på morgonen och en på eftermiddagen. Jag slipper helst automatkaffet på jobbet eftersom jag tycker att det gör mer skada än nytta.

Åker således ner till scoopet här på eftermiddagen för att köpa min kaffe, när hon som jobbar där meddelar att de har gjort rent maskinen. Redan vid lunch! Så efter lunch går det inte att få en latte alltså.
Hon meddelar att det finns ett annat ställe i DN-skrapan. Men där är det en färdig automat, typ Pressbyråns kaffe. Vilket jag också gärna undviker.
Jaja, ingen fara skedd, tänker jag och kilar iväg till Il Piatto snett över vägen. Får lite frisk luft och solsken i ansiktet samtidigt som jag får gott kaffe. Win-win liksom.
Men nej, det går minsann inte för sig. För de stänger om fem minuter och har redan gjort rent kaffemaskinen. Så att de ska kunna stänga prick. Men va fan! Är det viktigare att gå hem prick än att sälja sina kunder en kopp kaffe?
Tänk om jag skulle tänka så? Lämna artiklarna halvfärdiga bara för att min arbetsdag är slut egentligen.
Jävla typtag.

Så nu sitter jag här, med mitt automatkaffe från fiket. Och är på jävligt dåligt humör, det ska gudarna veta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0