Söndag

Fin dag i dag, ändå.

Överlevde gårdagens 40 x 4-fest med rockband, hotshots och fireball-paus på O'Learys och nattfalafel på kebaben.
Vaknade förvånansvärt pigg på hotellet, åt frukost och tog sen en lång och härlig promenad genom Söderhamn.
Var uppe på kyrkogården och vid graven, gick på Söderhamns egen highlinepark vid det gamla tågspåret och tillbaka till hotellet i höstsolen.

Nu hemma i Stockholm igen med mysbyxor, soffa, kurrande katt i knäet och en kanelbulle som väntar på att bli uppäten.
Sitter och tar del av mailskörden med reaktioner på veckans Idol-krönika.
ENBART män som har mailat, upprörda över att jag hade mage att använda så starka ord som att kalla juryn för tre griniga, skalliga gubbar - shame on me!

Här, lite axplock ur mailen.

"Några bittra permanentade kärringar tyckte bla-bla-bla… Ja, den man som skrivit så hade nog fått veta att han levde, men troligen kommer du undan helt utan konsekvenser. :-/ En bit kvar innan vi lever i ett jämställt samhälle, tyvärr."

"Skallighet är ett handikapp som man inte skall raljera om. Jag skulle aldrig säga att du är mullig och ful"

Uppenbarligen en öm tå det där. Ja, vad svarar man på det liksom. Uppenbarligen kommer jag inte undan utan konsekvenser eftersom jag får de här mailen. Och var det inte just mullig och ful du kallade mig?

Oh well, jag är van. Det här var långt ifrån det värsta.
For the record tycker jag att skalliga män kan vara riktigt heta, om de är skalliga på rätt sätt.

Nu ska jag fortsätta njuta av min härliga söndag och äta min kanelbulle så att jag kan bli lite mer mullig.
Puss på er.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0