Blomkålsris!

Gjorde en ny upptäckt i kväll.
Jag försöker att äta så lite kolhydrater som möjligt, speciellt på kvällarna.
I somras var jag jätteduktig och körde strikt gi, men sen kom hösten och jag mådde dåligt och behovet av comfort food var enormt och det blev mycket pasta osv.

Nu går jag in i Melodifestivalen i sex veckor och vet att det kommer att bli onyttigt. Men sen, i mars, ska jag återgå till kolhydratfattig kost. Jag längtar faktiskt, eftersom jag vet att jag mår så mycket bättre av det.

Till middag i dag provade jag iaf att göra blomkålsris till en kycklinggryta. Det var jättelätt och blev verkligen jättegott.

Jag rev ett blomkålshuvud på rivjärnets grövsta. Går i matberedare också.
Sen kokade jag upp rikligt med vatten och hällde i blomkålen. Det fick koka i lite mer än en minut, sen hällde jag det i durkslag och lät det rinna av. Ner med det i en skål, på med en klick smör och salt och peppar. Klart!
Superbra alternativ till ris.

Nu: sofftid.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0