Azerbajdzjansk mat

En vanlig fråga jag får efter hemkosten från Baku är: hur var maten?
Mitt standardsvar: Jag har inte en aning.

På 11 dagar hann jag nämligen bara äta middag max 5 ggr.
Men det jag åt var bra. Här kommer mina betyg.

* Club sandwich på hotellet, första kvällen: 3 getingar.
* Beef kebab på restaurang i gamla stan (den enda azeriska rätten jag åt till middag): 4 getingar.
* Spagetti Aglio oglio, med chili och vitlök på italiensk restaurang bredvid hotellet, samma kväll som Sveriges semifinal: 4 getingar.
* Spagetti bolognese på hotellet, finalkvällen: 3 getingar.
* Vegetarisk pizza på den italienska restaurangen bredvid hotell, sista kvällen innan planet hem: 3 getingar.

Utöver det åt jag sisådär 4-5 kycklingdurum, som en kycklingkebabrulle ungefär (till frukost/lunch): 4 getingar.
Resterande middagar bestod av torkad frukt, snickers, banan eller någon konstig bar gjord på nötter. Gemensamt betyg - 1 geting.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0