Det är killarna som är de känsliga

Vi tjejer får ju alltid höra att vi är så känsliga och bölar för allt.
Jag brukar definitivt böla för allt. När något är sorgligt. När något är fint. När det är "Extreme home makeover" på tv. Sista avsnittet av "Prison Breake". När någon håller tal på bröllop.

Men på mitt eget bröllop, då var jag som stålkvinnan själv.
Då var det männen som grät.

Mina pappor grät när de såg mig i brudklänning. Mina pappor grät när de höll tal.
Vännerna J och M, båda män, grät som små barn när jag höll tal till Hjärtat.
Hjärtat var nära tårarna när jag höll mitt tal. Mina bröder hade svårt att hålla igen när de höll sina tal.

Skönt med män som är i kontakt med sina känslor.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0