Åhåjaja

Vilken dag!
Trots att jag bara är ledig i fyra dagar har jag gått in i något sorts semestermode.
Därför har jag inte bloggat på hela dagen. Jag ber om ursäkt för detta. Men jag har haft fullt upp med att njuta.

Först sov jag ganska länge. Sen fixade jag i ordning mig.
Resultatet blev såhär:

image11

Klänningen är ett litet fynd från Bangkok.

Sen, lunch med min vän Fon Jorsling, i Globen. Oj vad konstigt det kändes att vara där. Som att vara på minerad mark. Det kändes som om jag inte hade rätt att vara där eftersom det är Aftonbladetland, och jag jobbar på Expressen.
Men det var en trevlig lunch. Det är alltid trevligt att träffa Fon.
Vi skvallrade lite om ditten och datten, diskuterade jobb och livet i allmänhet.
Sen hängde vi på apoteket ett tag tills det var dags för honom att jobba och mig att hit the beach.

Åh, så skönt det var på bryggan nere vid Huvudsta. Där satt jag med min kaffetermos och läste tidningarna.
När det blev för varmt tog jag ett dopp.

Sen hem och starta grillen.
Det fanns ett enda smolk i min glädjebägare när jag kom hem dock. Hela Råsunda invaderades av äckliga AIKare.
Men jag lät inte det förstöra min dag.
I stället njöt jag och hjärtat av nygrillad kyckling och ett glas rosé. Jag har ett till i handen nu föresten.
Det blev en sen middag och det hann nästan bli lite mörkt. Vi tände massa ljus och satt där på terassen och myste.
Det var superhärligt.
Sen gjorde jag efterrätt. Nektarin, mango och frysta hallon som jag la i foliepaket tillsammans med lite choklad. Sen fick det ligga på grillen en stund, tills allt var så där varmt och gosigt. Med vaniljglass blev det verkligen en höjdare.

Just det, jag diskuterade det låga (för att inte säga usla) antalet kommentarer på bloggen med Fon under lunchen. Han trodde att det kunde ha att göra med att alla kommentarer först går genom mig, att folk inte orkar kommentera. Jag höll så klart god min och höll med, även om jag inte trodde ett ord på vad han sa. Jag vet ju att det i själva verket är för att jag har så usla läsare.
Men jag löd i alla fall hans råd (om inte annat för att motbevisa min tes om att mina läsare är usla) och tog bort det, så nu går alla kommentarer rakt in i bloggen.

Så varsågod alla haters. Nu är det fritt fram att hata, helt utan begränsningar.

Mitt ledord för i morgon blir:

image12

Puss å go'natt!


Kommentarer
Ullis

jag kommenterar för fulla muggar :) men du har varit lite dålig på min sista tiden....
I love den där kläningen!!! (Var med när den inhandlades) supersnygg är du!

2007-08-07 @ 09:59:48
URL: http://ullis.bloggagratis.se
Fon Jorsling

Now that´s what I´m talking about! Nu när du har börjat blogga om sex och sånt lovar jag att kommentera utav bara helvete. Innan var det ju lite...frugalt på bloggen.
Tack för lunchen. Kul att du hittade salva mot dina hemorrojder på Apoteket sen också.

2007-08-07 @ 14:53:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0