Ledig

Dricker kaffe. Sov länge. Tar hand om en katt i tratt. Tvättar lite.

Borde städa, handla och sånt. Ska göra åtminstonde något av det i dag.

Först ska jag faktiskt jobb lite. Måste skriva en grej som jag inte orkade skriva i natt.

Och så ska jag kolla väderprognosen. På tv.
Jag har kollat i tidningen, varje dag nu, vad det ska bli för väder i morgon.
Men av någon anledning litar jag inte på väderprognosen i tidningen.
Jag vill ha en tv-meteorolog som på pedagogiskt vis berättar för mig och med karta illustrerar om det blir regn eller sol. Annars kan jag inte säkert veta.
Så, vädret måste jag kolla på.

Annars: i kväll blir det en tur över till Frida. Lite middag och rosé. Massa tjejsnack och alldeles för många cigaretter på balkongen. Och så väderprognosen. Så klart.
Frida är go hon. Jag är glad att hon har flyttat upp.

I morgon: Tjejerna i vinklubben kommer hit. Vi ska ha provning. Vanligtvis brukar vi prova rött. Men sommaren till ära tänkte jag köra på rosé. Måste nog ta hjälp av systembolagets personal att välja ut fyra bra flaskor.
Mina vanliga rosévanor kräver liksom ganska lite finess. En kyld flaska rosé och om jag vill festa till det lite extra en flaska fanta.

Vi ska i alla fall grilla i morgon. Och prova vin. Och så tänkte jag lura i dem lite drinkar också. Det brukar oftast vara så stillsamt på vinklubben. Men nu är flera av oss gräsänkor så då får man väl passa på. Drinks it is!
Förhoppningsvis kan vi sitta ute. Därav min obsession för väderprognosen.
Jag har ju ändå en terass på 28 kvadrat som har blivit pretty oanvänd den här sommaren.
Får bunkra upp med filtar. Tänkte först att jag skulle köpa in mig på några biliga infravärmare.
Men Fredrik (sambo) säger att de är dåliga. Det är därför de är så billiga. For real? Shit, vad skulle jag göra utan honom.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0