Step by step

Okej.
Jag har tänkte lite.
Och, för att göra det här lite drägligare, i stället för att tänka på det jag INTE har gjort ska jag tänka på det jag faktiskt HAR gjort.

So, here it goes. Det här har jag gjort under mina twenties something.

  • Bott utomlands.
  • Varit au-pair.
  • Raggat killar som en tok. Edit: Alltså det första halvåret av mina 20-år. Resten av tiden har jag spenderat med the love of my life. Bara så vi får det utrett.
  • Pluggat på högskola 3,5 år och universitet i 2 år.
  • Burit overall, medverkat på massa nollningar, åkt på studentresor och hängt på kåren.
  • Festat tre-fyra gånger i veckan.
  • Druckit alkohol tills jag har spytt (förlåt mamma).
  • Haft tentaångest.
  • Haft B- , C- och D-uppsatsångest.
  • Skaffat katt.
  • Åkt till Grekland med bästisen och flytt genom bakgator från en galen grek. Dessutom druckit mängder av shots på en och samma kväll, nästan tagit springnota och nobbat två slemmiga grekiska läkare.
  • Gjort massa roliga resor med kompisgänget - till Gotland, Vemdalen, Berlin och Prag. Däremot INTE till Turkiet.
  • Träffat mitt livs kärlek.
  • Bott i fem olika städer.
  • Haft galna utekvällar med kompisarna till sex-sju på morgonen och efterfestat medan solet gått upp.
  • Åkt på sjukt många kryssningar.
  • Fått drömjobbet, flera gånger om.
  • Åkt till San Francisco och hem under två dygn.
  • Fått fast jobb.
  • Köpt lägenhet.
  • Förlovat mig.
  • Rest runt i Asien. (Eller ja Thailand. Anledningen till att jag skriver Asien är för att jag vill vara som de där coola tjugoåringarna som back-packar jorden runt)

Sen är det säkert en massa mer saker som jag liksom inte kommer ihåg. Och när jag börjar tänka så så inser jag ju att det är en hel del som har hunnits med. Och som sagt. Det där andra som inte har blivit gjort kan jag ju faktiskt göra nu, ändå.
Hmm, nu känns det inte riktigt lika jobbigt längre. Bara lite.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0