Hej livet!

Så det var så här det var att ha ett liv! Att jobba samtidigt som alla andra och vara ledig samtidigt som alla andra.
Att kunna planera in saker efter jobbet. Att ha fyra helger att spela med i stället för två. Att göra annat än att bara jobba.

Jag jobbar sedan några veckor tillbaka dag igen. Äntligen!
Och även om det är drygt att gå upp på morgonen, och även om jag kan sakna att ha fem lediga dagar i rad så är det faktisk helt fantastiskt.

I går kväll hann jag både med att träffa fantastiska vännerna Frida och Amina OCH gå på sjukt bra konset med Moby med Hjärtat.
I kväll är det middag hos fina vännerna Matte och Nina som står på schemat och i helgen (tredje lediga helgen på rad typ, vilket inte har hänt på nästan två år) bröllopsplanering.
Nästa vecka är det releasefest på måndag, bio med ett stort tjejgäng på tisdag och dejt med Linda på onsdag. Och Kristallen på fredag. Och 30-årsfest på lördag.

Ja, ni hör ju. Det är ett alldeles fantastiskt liv som har kommit tillbaka till mig. Nu hoppas jag bara att jag får stanna kvar i denna härliga tillvaro ett tag till. Att jag inte rycks tillbaka till den hemska, hemska kvällsreportertillvaron.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0