Rumskamrat

Första natten när jag behövde det som bäst, när mörkerrädslan gjorde sig påmind efter att Lars och Sven hade skrämt upp mig, då fick jag minsann sova ensam och med nattlampan tänd.

Men nu har hon kommit lilla Bea. Efter en natt i karantän efter misstänkt vinterkräka och en natt i exil då vi skickade henne till Aftonbladets hotell i hopp om att hon skulle sprida lite baselusker där har hon nu hittat till mig.
Vi ska dela rum i natt eftersom hela hotellbyn är fullbokad.

Just nu sitter hon är i mitt rum tillsammans med fotograf-Christian och väljer ut bilder.




Snart blir det promenad i snön, runt Tällberg där vi bor, sen bastu, piff och middag för att ladda inför kvällens drabbning.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0