Cocoon

Ni vet hur man vissa dagar bara vill omge sig med mjukt.
Man skulle, om man kunde, ligga i en slags kokong av vit, fluffig bomull. Eller i en hög av fluffiga duntäcken, som liksom omsluter en och ger en trygghet och värme. Det finns säkert någon psykologisk förklaring för det, typ en längtan tillbaka till känslan inne i mammas mage, vad vet jag.

Men där är jag i dag. I det mjuka bomullsstadiet. I morse när jag vaknade var det dimmigt och det förstärkte min längtan efter att få vara inlindad i något varmt, tryggt och mjukt. Nu skiner solen, men mitt cocoonmood kvarstår.

Så i dag blir det inga hårda eller sträva kläder. I dag har jag på mig supermjuka och sköna haremsbyxor, den mjukaste tröjan du kan tänka dig, gjord av ekologisk bomull och en mjuk kofta med angoragarn.
Sa jag förresten att jag ville ha sånt som var mjukt idag?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0