2011 - så var det

Snodde den här listan från Susanne. Men skrev egna svar. Here you have it, mitt 2011. Och måste väl höja ett varningens finger. För det var inte så speciellt muntert, för det mesta.


Gjorde du något år 2011 som du aldrig gjort förut?

Flyttade hem från London. Gjorde en glassbomb. Gick i terapi.

image description

Höll du några av dina nyårslöften?
Gav inte några löften inför förra året. Får återkomma i frågan nästa år.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jenny, Bella och Sara & Nicke.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du?
England, Irland, Thailand, Spanien, Danmark, Ungern, Göteborg (höhö), Finland



Koh Samet, Thailand i april.

Är det något du saknat år 2011 som du vill ha 2012?

Ork. Sömn. Mer tid för träning. Bli bortbjuden oftare hos andra på fest och middagar. Mer roliga utekvällar. Fler resor.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
18 juni. Min födelsedag.

Vad var din största framgång år 2011?
Att jag lyckades hålla mig flytande mitt i allt.

Största misstaget?
Att jag inte lyssnade tillräckligt mycket på mig själv och min kropp.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, en hel del.

Bästa köpet?
Resan till Barcelona i somras.



Lång blondin, korta spanjorer. Barcelona i augusti.

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, resor och middagar på den trevliga sidan. Räkningar och studielån på den tråkiga sidan.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Prince konsert på Way Out West. Och några väldigt speciella personer i min närhet.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Purple rain, Me and Mrs Jones.



Prince på Way Out West.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Grubblat.

Hur tillbringade du julen?
Hos storebror Jocke i Valbo med delar av familjen. Hjärtat var tomte och det var bara jag som vågade kyssa tomten.

Blev du kär i år?

Nej.

Favoritprogram på TV?

Såg knappt någonting på tv förutom i jobbet.

Bästa boken du läste i år?
One day.

Största musikaliska upptäckten?
Melissa Horn.

Något du önskade dig och fick?
Att mamma skulle bli frisk. Att min bästa kompis skulle bli lycklig och att min andra bästa kompis skulle hitta kärleken.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Firade, antar jag.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre grubbel, mindre sjukdomar, något efterlängtat och önskat och en strulfri tillvaro. Ja, 2011 var en riktigt skitår.

Vad fick dig att må bra?
London, mina fina vänner, Thailand när det väl blev sol,  kärleken, Mitzy och min familj.



Världens finaste bästis.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Gael Garcia Bernal, som alltid.

De bästa nya människorna du träffat?
Hanna.

Mest stolt över?
Min korretid och mina framgångar på jobbet.

Högsta önskan just nu?
Att 2012 kommer att bli bättre än 2011 och att jag ska sluta vara så feg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0