Byggarlunch

Nu när jag kör den här månaden, jäklar vad man ska äta alltså. Fettsnålt ja, men kvantiteten alltså. Min rågade tallrik fick många blickar i lunchrummet. Ett helt berg med färsk spenat och andra grönsaker, lite lite kokt pasta, en hel burk tonfisk och en rejäl dos keso. Kände mig som värsta bodybuildern med min tonfiskburk.
Om en kvart ska jag gå och ta mitt andra mellanmål för dagen.

Jag funderade på vad jag ska göra med all tid den här månaden som jag inte går ut på krogen, äter goda middagar, dricker vin.
Nu vet jag. Äta.


Kommentarer
simpan

Jag hade aldrig pallat det här en hel månad. Men vet du vad? Jag ska prova en vecka åtminstone. Mer som ett test än för att gå ner i vikt. Börjar på fredag, för det var ju tydligen kanelbullens dag imorgon. Dock kan jag nog inte träna 60 minuter varje dag, för det orkar jag nog inte (av nån anledning blir jag ibland trött och hängig när jag tränar, t.ex. spelar fotboll, tror det kan vara nåt med magen) men jag kör min egen superba variant och tränar så mycket jag känner att jag orkar och vill istället.

Då är ju den stora frågan hur man ska räkna kalorier, och vad som är nyttigt för en. Godis är ju givetvis inte det, inte heller nåt från McDonald´s (som ligger runt hörnet...!). Kan ju börja med att endast äta fullkornsbröd och käka mer frukt. Det är väl en bra början. Men det där med keso, matvete och tonfisk kan jag inte mycket om.

2012-10-03 @ 17:44:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0