Sköna maj välkommen!

Valborg i morgon hörrni! Slut på april och äntligen kanske våren är här för att stanna?
Jag älskar ju sommaren mer än livet självt, men på senare år har maj bubblat upp som en favoritmånad. Det är då våren verkligen kommer på allvar, för att övergå i skir försommar. Åh, känslan när allt blir grönt och varmt och syrenerna börjar blomma och hela sommaren ligger framför oss. Lovely!

Valborg är ju också lite av en favorit. För några år sedan var det förknippat med hetsdrickning av sprit från tidig morgon till sen kväll, men nu för tiden vill jag mest stå vid någon brasa och lyssna på en manskör som sjunger "Sköna maj" och "Vintern rasat". Sen går man hem till sig eller några vänner och värmer sig (eftersom det egentligen är pisskallt ute) med något gott att dricka.
Ja, jag är medveten om att jag låter som en pensionär, men så fyller jag också 35, och inte 20, i sommar.

I morgon jobbar jag dock hela kvällen, och vid det laget jag lämnar Expressens redaktion har de stolta brasorna förvandlats till en liten ynklig glödbädd. Så jag får skippa Valborgsfirandet i år. Men nästa år! Då ska jag ta igen det. Då med en liten 10-månaders krabat i släptåg. Svindlande tanke!

I stället firar jag in våren i Belgien, dit jag och Hjärtat åker på babymoon på onsdag. Alltså sista semestern på tu man hand, innan bebisen kommer. Belgiska våfflor, moules frites och trapistöl (för honom). Förhoppningsvis lite sol på nosen också, så är jag nöjd.
Sen hem för Springsteen-konsert på Friends och så en liten tjejmiddag på söndag.
Bättre sätt att fira in våren finns väl inte?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0