Staty på järntorget?

När jag var liten stod en skulptur föreställande en björn alternativt myrslok på järntorget i Oxelösund.
Vi barn älskade att klättra på den. Det fanns också en stor och fantastisk fontän med någon slags båge i mitten som var en stor favorit att sprunga runt på.
Nu är det så längesen jag var på torget att jag inte minns hur det ser ut.
Men, jag tänker mig att torget snart kommer att prydas av en ny staty. Föreställande mig.

Med tanke på den reklam jag nu gör för min gamla hemstad är väl en staty det minsta man kan räkna med.


Inne i bubblan

Så sjukt dålig bloggning på den här tjejen nu. Men jag är ju mitt inne i mello-bubblan och de dagarna jag är iväg hinner jag inte blogga. Och de dagarna jag är hemma har jag fullt upp med hemmapyssel och mys, så då hinner jag inte heller blogga. Sjukt otrevligt, jag vet, men ni får helt enkelt ge er till tåls lite. Det är ju bara fyra veckor kvar...

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0