Du är solstrålen i mitt liv

Vill bara delge er, så här på nattkröken, texten till "You are the sunshine of my life".
Ni som läser bloggen regelbundet vet vad jag har för planer för den låten.

You are the sunshine of my life
Thats why Ill always be around,
You are the apple of my eye,
Forever youll stay in my heart

I feel like this is the beginning,
Though Ive loved you for a million years,
And if I thought our love was ending,
Id find myself drowning in my own tears.

You are the sunshine of my life,
Thats why Ill always stay around,
You are the apple of my eye,
Forever youll stay in my heart,

You must have known that I was lonely,
Because you came to my rescue,
And I know that this must be heaven,
How could so much love be inside of you?

You are the sunshine of my life, yeah,
Thats why Ill always stay around,
You are the apple of my eye,
Forever youll stay in my heart.

Är det inte tjusigt så säg?

Jag - ytlig?

I går fick jag ett eventinbjudan på facebook.
Den löd - bär röd tröja för Burma.
Jag funderade lite och tänkte sen: äh what the heck, klart man sympatiserar. Något rött ska man väl kunna leta fram.
(Jag vill lägga till att jag innan jag tog beslutet nogsamt gick igenom min garderob i huvudet och säkerställde att jag hade några röda plagg som faktiskt var SNYGGA).
Planen var klar, på min kropp skulle ett rött plagg sitta i dag.

Men vad händer?
Jo, när jag står där på den tidiga fredagseftermiddagen och ska klä på mig känner jag inte alls för några av mina röda plagg. Jag tycker inte att jag ser snygg ut i dem. De passar inte in på mitt humör eller ja, vad det nu finns för anledning till att man väljer bort vissa plagg.
Jag känner mycket hellre för att ha en gråsvartrandig tröja, latexleggings, blockfärgade pumps och benvärmare som går lite chict över klacken.
To hell med munkarna i Burma och mina sympatier för dem. Jag ska se snygg ut!
Hörde jag ordet ytlig?

Kvalitetstid med hjärtat

Måndag morgon: Hjärtat går upp för att gå till jobbet. Jag sover.
Han pussar mig hej då.
Måndag natt: Jag kommer hem vid klockan två. Hjärtat sover. Jag ligger vaken i någon timme och lyssnar på hans andetag.

Tisdag morgon: Hjärtat går upp, jag sover. Han pussar mig hej då. En puss som jag inte senare ska minnas eftersom jag i princip fortfarande sover.
Tisdag natt: Jag kommer hem vid halv tre. Hjärtat sover. Jag ligger vaken till fem och lyssnar på hans andetag.

Onsdag morgon: Hjärtat går upp, jag sover. Jag tror att han pussar mig hej då, för det gör han varje morgon, men det är inget som jag kommer ihåg.
Onsdag natt: Jag kommer hem efter tre. Hjärtat sover. Jag ligger vaken till fem och lyssnar på han andetag.

Torsdag morgon: Jag sover, hjärtat går upp. Han pussar mig nog hej då, men jag är för borta för att ta någon notis om det.
Torsdag kväll: Hjärtat sover när jag kommer hem vid halv tre. Jag försöker smyga nära för lite kroppskontakt, men han är så varm och svettig och jag är av någon anledning (månen?) varm och svettig och klarar inte av att ligga nära. Jag bökar runt i cirka tre timmar innan jag till slut somnar. Men det är ju i alla fall tre timmar vaken tid, nästan tillsammans.

Fredag morgon: Hjärtat går upp och åker till jobbet. Jag sover. Han pussas, jag minns inte.
Fredag lunch: Jag ligger kvar i sängen, hjärtat kommer hem för att äta lunch. Han är hemma en timme.

Summa tid tillsammans: Cirka tio timmar. Räknas det som tid tillsammans även om bara den ena parten är vaken? Annars får det nog bli en timme typ.

Fråga: Är det här det som kallas kvalitetstid?

Äntligen helg - men ingen glädje

Fredag! Hurra! Helg!
Så borde jag väl känna.
Men det gör jag inte. Inte alls.
Jag känner mig tom och trött och alldeles bedrövlig.
Fråga inte varför. Jag vet inte.

Idolifierad

Min värld just nu består av Idol.
Det är helt galet.
Fem kvällar den här veckan göra jag direktsändning från Idolstudion. I dag är nr 4.
Det är faktiskt ganska krävande. Det är som fem schlager eller allsångskvällar på raken.
Jag kommer att vara död i helgen.

Inte bara finns idol med mig vaken tid. Även på natten gör det sig påmint.
För det första kan jag inte somna förrän typ 5 på morgonen eftersom man är uppe i varv.
För det andra drömmer jag om idol när jag väl lyckas somna.
Natten till i går drömde jag att jag var på dejt med Daniel Breitholtz. Bara en sån sak.
I natt drömde jag att jag åkte bil med Knut  - som körde. Ödets ironi för att använda Knuts egna ord.
Har ni ingen aning vad jag snackar om, läs den här artikeln som jag har författat.

Nu bär det strax i väg till studion igen för ett nytt idolspektakel. Snart kan jag bli inventarie i den där studion.

Sura meloner

Åt just en fruktsallad som jag köpte i går, men inte åt och därför har legat i rumstemperatur sedan 18-tiden i går kväll.
Om Jocke Persson, min gamla kollega hade hört det hade han förmodligen gått i taket. Han är nämligen väldigt känslig med bästföredatum och sådant.
Me, jag bryr mig inte så mycket.
Har mjölken gått ut så smakar jag på den. Smakar den inte konstigt, ja då dricker jag den.
Det är väldigt sällan jag blir dålig. Blir jag dålig så kräks jag inte, utan ja, blir dålig på det andra sättet och då får man väl se det som en naturlig utrensning.
Följdaktligen dricker jag en youghurt som har legat i väskan i några timmar och jag äter en fruktsallad som inte har stått i kylen. Jag förvarar inte all frukt i kylen så jag tänker att va fan.
Men den där fruktsalladen smakade lite surt, måste jag medge.
Och just nu mår jag faktiskt lite illa.

Idolandet

Jaha, så var ännu en direktsändning till ända.
Två av fem kvällar är alltså avklarade.
Jag kommer att spy på idol by the end of the week.

Tjejorna var i alla fall väldigt väldigt bra i dag.
Mest gillade jag Patrizia som knäckte, coola Amanda, Rihannakopian Gathania och Marie Picasso.
Kände för Anastasia också, jag gillar henne. Bra att hon fick vara kvar.

I och med att Särla åkte i kväll så har de två jag tyckte var sämst åkt ut och spelet kan börja. Det finns några namn till som enligt mig lika gärna kan få åka hem, och om det blir som jag vill så kommer årets lineup att bli grym.

Nu är det sovdags.
I morgon - finlunch på Teatergrillen med en av Sveriges trevligaste pressisar och sen  - taramtamtam.... idoldirektsändning.
Vilken rafflande vecka.

Tröööött

Jag är så trött.
Har noll energi.
Jag har ingen lust över till någonting.
Känner mig seg på jobbet. Det känns som om jag inte presterar någonting och inte duger till någonting. Allting bara snurrar runt, runt, runt i huvudet.
Förmodligen för att jag känner mig så otrygg.
Börjar funderar över vad det är jag verkligen vill.
Jag älskar det här jobbet så förbannat mycket, men orkar jag verkligen slita ut mig själv som jag gör?
Är det värt det?
Hatar den här skitiga jävla brancshen med knivstickarfasoner.
Kanske ska jag bara lämna kvällstidningsträsket bakom mig och göra något annat.
Bli resereporter. Jobbar på en nyhetsbyrå.
Men then again, det är ju det här jag vill göra. Jag kan ju inte ge upp nu när jag gör det jag verkligen vill.
Kanske får jag inse att det inte är meningen att jag ska göra det här.
Att anledningen till att andra får tjänster i stället för mig, att andra får förlängda vikariat som jag tycker att jag borde ha, är för att jag inte är så duktig som jag kanske önskar att jag är.
Inte vet jag. Det är kaos i mitt huvud.

Idolkval

Första kvällen från kvalveckan i Idol bevittnades live i studion.
Jag är mäkta imponerad av killarnas nivå. Trots att det bara är kval höll flera av dem högre klass än de sista 5 förra året. (Förlåt Erik, Danny och Felicia - som var där i studion - mfl).
Det kan nog bli en riktigt bra säsong om de fortsätter att hålla så hög klass.
I morgon är det tjejernas tur. Det ska bli spännande att se vad de hittar på.

Nu är det nattinatti.

Fon - vilken pudding.

Åt lunch med Fon Jorsling i dag.
Han ville att jag skulle skriva på min blogg om hur snygg och fin och härlig han var under hela lunchen.
Han hotade mig med stryk och höll en pistol mot min tinning för att jag skulle skriva det.
Så jag skriver det:
Fon var jättesnygg i dag. Verkligen skitsnygg.

Om ni har glömt bort hur Fon ser ut ska jag friska upp minnet lite.
Här är han, som den studmuffin han är:

image13

Pajala - a fashion metropol

Helt oanat.
Det bor små fashionistor i Pajalaborna.
Via Ullis som nu är bosatt i Pajala långt upp i helskotta får jag rapporter om att de som bor i byn går till affären endast iklädda långkallingar.
Ullis tycker att det är förjävligt att de går ut i endast dessa noppiga saker, utan t-shirt eller något som täcker rumpan.

Jag, å andra sidan, vill applådera de fantasirika Pajalaborna.
Jag tänker såhär.
De sitter och tittar i tidningarna, de hör om det på radion, de ser tv-människorna nere i fjollträsk.
De inser att tights är höstens modemåste (eftersom allt kommer lite senare till resten av landet. Vi här i Sthlm! hade ju tights och leggings redan i vintras).
Men - var i hela friden ska man komma över tights. Det är inte så att modebutikerna duggar tätt i down town Pajala.
Däremot, finns det gott om långjalingar att införskaffa.
Jag skulle även gissa på att den genomsnittliga Pajalabon äger mer än två par långjalingar.
Om vi inte kan komma till berget får berget komma till oss tänker dom och löser det på sitt eget vis.

Alltså startar de sin egen variant av det populära tightsmodet, men i en norrlandsversion.
Alltså bär de långjalingar utan byxor utanpå.

Och jag tycker inte alls att Ullis ska förfasa sig över att de inte har något som täcker deras långjalingklädda bak.
Brudarna på Stureplan går runt i tights utan någon tisha som täcker deras behinds, så varför ska Pajalaborna täcka sina noppiga Gällivarehäng? Nej precis.

Tess säger: You go girls and boys!
Era små smygfashionslaves.

Min facebook

På Facebook har jag 165 vänner.
Hjärtat ifrågasätter att alla dessa är mina vänner.
Men jag skulle inte adda någon som jag inte känner och jag har faktiskt nekat flera förfrågningar.
Det blir väl så när man jobbar på massa olika ställen och så.

Bland mina vänner finns i alla fall

3 Sofia
4 Jonas
2 Heléne
3 Helena
1 Stefan
1 Carl Filip
3 Jessica
1 Andreas
1 Ana
2 Jonatan
1 Kristin
1 Mattias
3 Therese
1 Anita
3 Camilla
3 Frida
1 Kalle
4 Maria
5 Emma
1 Olivia
1 Mari
1 Tore
1 Ylwa
2 Peter
1 John
1 Meryem
2 Cecilia
1 Nora
1 Maud
1 Louise
3 Fredrik
4 Magnus
1 Lina
1 Martin
2 Lisa
1 Malén
1 Cyrena
3 Anna
1 Henrik
1 Karolina
3 Malin
1 Janina
1 Jon
2 Olof
3 Daniel
2 Ida
1 Kjartan
1 Håvard
1 Sebastian
1 Reidun
1 Richard
2 Nicklas
1 Angelica
4 Linda
1 Ulrika
1 Matthis
1 Felix
2 Lars
1 Fatima
1 Nathalie
1 Carl
1 Anders
1 Mikael
1 Linus
1 Robert
1 Sandra
1 Paula
1 Miriam
1 Agnes
1 Klas
1 Tobias
1 Annika
3 Johanna
1 Magdalena
1 Manuel
1 Petter
2 Lovisa
1 Staffan
1 Amina
1 Saira
3 Kristoffer
2 Sven
1 Filip
1 Åsa
1 Caroline
1 Susanne
1 David
1 Annsofie
1 Mia
2 Cristian
1 Eskil
1 Britta
1 Cissi
1 Kerstin
1 Elisabeth
1 Sanjin
1 Teresa
1 Karin
1 Jocke
1 Johan
2 Kristina
1 Linn
2 Patrik
1 Diamant
3 Erik
1 Miranda
1 Gunilla
1 Sara
1 Carl Johan
1 Marcus

Helgen i bilder

Förlåt, ni har fått vänta länge och snart är det till och med helg igen.
Här har ni den i alla fall - helgen i bilder.

image59
Tjuvstartade med Black Eyed Peas i torsdags. Här brorsans sambo Carro och jag innan konserten på Hovet.

image60
Ursnygga Fergie

image62
Efter middag hos Linda på fredagen och shopping på lördagen var det på kvällen dags för Singstarfest hemma hos mig. Miriam, Amina och Camilla teamade ihop sig med mig.
image63
Camilla och jag ger allt i en hård duell.
image64

image65
Hey you - the singstar crew!

image68
Efter ganska många kannor vattenmelonmargaritas spårade det ur lite, kan man säga...

image67


image66
Efter 5 timmar Singstar hamnade vi till slut på Olssons Video.

That's all folks!

Meddelande till Ullis kamerasladd

Kom fram var fan du nu är!
Jag vill ha bilderna från kryssningen!
Nu får du sluta gömma dig din lustigkurre.

Gulle

Mitt senast mottagna sms:
Hej älskling. Du är den bästa som finns. Vill bara att du skulle veta det. Puss min kärlek.

Ja, vad säger man. Är det inte kärlek så säg.
Mitt hjärta är alldeles varmt och mjukt och dunkar hårt och magen pirrar när jag får såna sms.

Kondom någon?

Vad tänker ni på när ni ser den här bilden?

image58


Jag tänker: kan någon vara snäll och ge dem lite preventivmedel?
alternativt: försöker de starta ett fotbollslag?
alternativt: jeeeezus christ stackars kvinna....!

Allvarligt, jag menar de är inte speciellt gamla. Och de har vad....*räknar* sex ungar?
Varför i hela friden har man sex ungar när man är så ung? När började de kuckilura?
Det måste uppenbarligen vara så att de inte vet vad preventivmedel är i den delen av landet där de bor.
Kan någon sexolog eller barnmorska eller vad fan som helst liknande snälla ge dem en lektion.

The sun i shining it is a wonderful day

Kors i taket!
Det är måndag, det är höst - but still, jag är på bra humör.
Solen skiner, jag har nya fina skor och jag kommer till jobbet och möts av en trevlig nyhet.
Det kan ju liksom inte bli bättre.
Vi får se om lyckan håller i sig eller om den, som oftast, blir kortvarig.

Snart kommer lite bilder från helgen.

The sunshine of my life

Det måste bli den. Visst måste det vara den som jag ska tåga ut till med min blivande man, när vi väl har blivit man och hustru. Så måste det bli.
Jag köpte låtjäkeln i itunes store och har nu lyssnat ett gäng gånger.
Funderade förra veckan på om man kanske skulle ha "För att du finns" men den känns kanske lite för lugn.
Stevie Wonderdängan är ju lite mer fart i.

Som sagt, besatt. Jävligt besatt.

Bröllop

Jag är helt besatt av tanken på bröllop.
Det är helt sjukt, men sant.
Jag tänker ofta på bröllop. Hur jag vill ha mitt bröllop. Hur vackra andras bröllop har varit. Hur avundsjuk jag är på mina kompisar som har gift sig. Hur gärna jag vill gifta mig.
Fan, jag vill så gärna gifta mig.
Det är inte bara bröllopet i sig, även om jag lägger ner en massa tankerverksamhet på det.
Det är hela grejen med att vara gift. Att vara man och hustru. Att få säga det här är min man, och att han kan säga det här är min fru.
Att veta att man ska vara tillsammans for ever and ever. Så jäkla coolt!

Men, jag har ännu ingen ring på mitt finger. Ingen (dvs hjärtat) har popped the big q.
Ändå tänker jag så mycket på det.
Jag funderar på hur min klänning skulle se ut, vilken ring jag vill ha, var jag vill gifta mig, vilka som ska komma på festen, vilka låtar jag vill ha under ceremonin.
Självklart ska  man ju bestämma allt tillsammans men jag har ju haft nästan 9 år på mig att fundera på hur jag vill ha det. That's a loooooong time.
När jag hör en låt på radion tänker jag, åh den där skulle vi kunna dansa brudvalsen till. Eller åh den där skulle vara perfekt att gå ut ur kyrkan till. Senast var det "You are the sunshine of my life". Och sno inte den idén nu folk. Det är min låt.

Ja, det är helt sjukt så mycket jag tänker på bröllop. Ska jag gå i terapi kanske?

Jag anno 1991

Oh la la. Jag måste säga att man hade ett mindre utvecklat fashionsense 1991.
Men frisyren är ju härligt kort och fin, med hårband och allt.


image57
Bruden till vänster är min långvariga brevkompis Therese.

Trööööött

Åh, det känns som om jag har blivit överkörd av en ångvält.
Jag är så sjukt suddig i huvudet och seg och ja.
Jag hoppas att sushilunchen om ett litet tag ska avhjälpa det.

Skönt att det är fredag.
Jag är själv hela helgen för hjärtat ska ut och segla.
Lite tråkigt.
Helgens planer är iaf som följer.

Fredag: Middag hos Linda. Blir nog ganska tidig kväll.
Lördag: En sväng på stan, sen träning med Amina och någon slags singstarfestlighet på kvällen. Kanske utgång.
Söndag: öppen för förslag.

Blir nog inte så pjåkigt.
Snart - lunch.

Man - vilken dag

Shit pommes frittes!
Vilken jävla dag det har varit.
Det har varit världsstjärnor hit och dit och ja gud vet vad.
Jag åkte hemifrån strax efter åtta i morse och jag är fortfarande on the go.
För närvarande sitter jag i lobbyn på Quality Hotel Globen. På minerad mark skulle man kunna säga.
Runt hörnet från fienden (som de visst är nu för tiden).

Lite mer jobb att göra innan jag får åka hem.
I morgon tar jag lite sovmorgon, typ en timme.
Sen ska jag, om ni lovar att vara snälla, lägga in lite bilder från min galna dag.

Puss och godnatt!

Alive and kicking!

Jorå, jag lever.
Humöret är kluvet. Å ena sida på topp eftersom solen skiner.
Å andra sidan jävligt taggigt eftersom vissa personer är så förbannat inkompetenta.

Träning

Hmmm promenad i kväll kanske?
Jag ska ju ta tag i det här nu.
Börja träna. Inte vara så här otränad och i ickeform som jag är nu. Det är riktigt ruskigt att se faktiskt.
Så, en promenad får det kanske bli.
Dessutom så har ju jag och hjärtat börjat med situps varje kväll.
50 situps ska vi göra, annars får man böta 20 kronor. Och det vill man ju då rakt inte. Böta alltså.

Nu: Skriva klart knäck till i morgon. Sen handla, ta bilen hem och laga mat. Antingen tortillas eller grillade hamburgare. Med guacamole och salsa och sånt. Mmm, mmm, mmm.....
Kanske lite vin? En onsdag? Ja varför inte ....
Då kanske det kan bli lite romance också.

Why does it always rain on me?

Is it because I lied when I was 17?

Låååångt till helgen

Det är bara onsdag, och jag jobbar första dagen den här veckan eftersom jag har varit lite sjuk, men ändå längtar jag till helgen.
Är det något fel på mig?
Eller är det hösten?
Avsaknade på semester?
Jag vet då inte, men jag har ingen som helst lust med det här.

Jag vill soffmysa, kura, långpromenera i höstlöven och allt annat sånt mysigt som man gör på hösten.
Men i helgen är jag gräsänka. Får försöka fylla min tid med lite annat roligt i stället.
Det ser ganska bra ut ändå.
I morgon smygstartar jag helgen med Black Eyed Peas på Hovet.
På fredag middag med Linda och lite andra girls.
Lördag - shopping, träning med Amina och Singstar och melonmargaritas. Kanske utgång.

Inte så pjåkigt ändå.
Förutom att det är så långt kvar.

De gjorde slut!

Rory och Logan gjorde slut!
Jag fattar det inte.
De var ju gjorda för varandra.
Tänk alla gånger de har gjort slut och blivit tillsammans och allt de har gått igenom.

Ja, alltså, jag pratar om Gilmore Girls.
Det var de två sista avsnitten i går och jag grät, grät, grät.
Jag grät när Logan sa hej då till Rory, för att hon inte ville gifta sig med honom.
Allt eller inget sa han, tog asken med ringen, sa hej då samtidigt som han tittade över axeln och gick därifrån.
Och där stod hon, på sin examensdag, i sin svarta kappa och allt.
Fy vad jag grät.
Och när Lorelai var ledsen för att Rory skulle flytta, oj vad jag grät.

Jag kommer att sakna Gilmore Girls. Måste köpa boxen.

Proppmätt

Alltså, stuvade makaroner må inte vara någon gastronomisk finrätt, men det är bland det godaste jag vet.
Har just avnjutit en stor portion av hjärtats patenterade goda makkisar och fettsnål falukorv.
Mums!

I kväll blir det först en timme idol, sen två underbara timmar Gilmore Girls. Det är de två sista avsnitten för en av mina favoritserier. Blir att köpa in sig på boxen.

I morgon är det back to work igen.

Got some serious shopping to do

Ja jag vet att det inte riktigt passar ihop med föregående inlägg om ekonomiångest.
Men vissa saker bara MÅSTE man göra. I det här fallet shoppa.

Min ensamma helg ska ägnas åt träning, shopping och singstarfest.
Det jag behöver på shoppingfronten är
* några snygga pumps
* höstskort/stövlar
* långa handskar, helst i skinn
* en riktigt varm jacka, typ stoooor dunjacka.

Den sistnämnda är det ju verkligen ingen brådska med. Den kan jag ta senare.

Sen måste jag boka in en tid för klippning. Min frisör är för tillfället på smekmånad, men borde komma hem snart.
Då jäklar ska håret fixas. Funderar på en lite mörkare blond ton, typ honungsblond. Tänker att det kan vara fint på hösten.
Min frisör är sugen på att klippa mig kort, men det kommer han inte att gå igenom. Längden ska behållas - basta!

Måste börja träna

Alltså, det här går inte längre.
Jag står framför spegeln och tittar på min otränade lekamen och får lust att börja gråta.
Jag måste verkligen göra något åt det här eländet.

Problemet är att när det är långt till målet tappar jag motivationen. Jag vill att det ska gå fort!
Men, jag antar att jag bara måste ta det steg för steg.
Till Thailand i januari ska jag i alla fall vara lite i form.
Tjockisen ska dö!

Ångest

Jag har sjuk ångest för flera saker just nu.
En grej är jobbrelaterad och har att göra med det obehag jag känner när folk är arga på mig, konflikträdd som jag är.

Sen har jag ångest över obetald trängselavgift som gör att jag får påminnelser som kostar massa pengar. Ska pronto gå in på vägverkets sida och regga mig för autogiro.
Jag har ångest över att jag inte har sparat några pengar till thailandsresan i januari. Men Mitzys sjukdom kostade ju nästan 15000.
Jag har ångest över att hjärtat tycker att  jag suger på det här med ekonomi och att han irriterar sig på det.

Jag har ångest över att jag försummar bloggen eftersom jag är så mycket på facebook.
Jag har ångest, helt seriöst, över att facebook ska krascha mitt förhållande.
I går satt jag på fejan när hjärtat kom hem och jag upptäckte att han blev irriterad. Det kommer säkert att vara samma sak i dag.

Fy fan för ångest.

God morgon

Mysisar på - check
Luvis på - check
Kaffekopp redo - check

Skönt, då börjar vi den här dagen då.

Mmmmm.....middag

Hjärtat lagade kycklinggryta med mango och kokos. Mmm så gott.
Nu kan jag sova lite i soffan med mätt mage.

Sega jävla facebook

Okej, nu har jag tillbringat över två timmar med att försöka lägga upp bilder på fejjan.
Och det tar en jävla tid ska ni veta.

Dilemma

Ska jag
1: dricka kaffe?
2: äta Gott och blandat?

Hjälp mig här!

Helgen

Trippen till Dalarna och Gästrikland bjöd - lite oväntat - på shopping.
I Gävle plockade jag upp en skinnkjol (fuskskinn, självklart) och två stickade kortärmade koftor som blir jättesöta till kjolen.

Dopet  i lördags var som dop brukar vara.
Det hölls i Leksands kyrka.
image54

Lilla Josefin som döptes var jätteduktig och jättesöt - såklart.

image55

Sen var det lunch och fika på Tällbergsgården i Tällberg som ligger jättefint vid Siljan.

På kvällen hade min bror och hans flickväng Carro inflyttningsfest i sitt nyinköpta hus i Valbo utanför Gävle. Huset är ett riktigt ruckel för tillfället, men det kommer att bli tokfint när de bygger ut och trixar.

image56
Mamma, Pappa, brorsan Jocke, Fredrik, jag och Carro

Rättelse

Jag blir så trött.
I gårdagens Expressen hade jag skrivit en artikel om en av mammorna i "Ensam mamma söker".
Redigerarna har dock klantat till det och satt in min kollegas byline i stället för min.
Hoppas de får en rejäl utskällning av min chef i dag. Eller, det vet jag att de får. Töntar.

Orättvist

Brorsan är i Kambodja.
Mamma och Pappa är på Sicilien.
Jag är hemma med feber.

En ljuspunkt är dock att jag får sporta min sköna ladysoul luvis och mina sköna manchestermysisar.
När man är hemma och är sjuk är det jeans och piff-förbud. Då måste man ha sköna myskläder.
Fast inte sunkiga. Då känner man sig bara ännu mer sjuk.

Är det förresten någon som vet om man kan få bort funktionen på facebook som gör att så fort det händer något skickas det ett mail till mig? 150 mail att gå igenom, tjena.

Vinklubb

Snart dags för vinklubb hemma hos Frida.
Ska bli roligt att träffa tjejerna men jag ser inte fram mot att dricka alkohol om jag ska vara helt ärlig.
Men det blir nog bra.

Vi kommer nog att vara ett trasigt litet gäng. Jag är trött och seg, L är bakis, L har varit vaken i flera dygn eftersom hon kommer hem från en jobbresa i afrika och en av de andra tjejerna är i ett välsignat tillstånd.
Lovande.

Festen!

TV4:s stora höstbaluns i går var jättetrevlig! Och i dag är jag jättetrött!

Ska försöka återge kvällen.

Började med piff hemma hos kollegan Lars. Fick en bacardi razz i handen ganska snart när vi kommit dit, skönt.
Sen väntade vi in Lars fru Frida och kollegan Elin, därefter en taxi till Cirkus på Djurgården.

Superschysst och lyxig fest. Massa champagne, massa vin och god mat.
Shirley Clamp, söta Erik Segerstedt (jo som ni kanske minns var han ju min favorit i Idol förra året) och Danny som tillsammans körde sina låtar på piano och gitarr och såklart sötnosen Mums Mums Zelmerlöw som sjöng Cara Mia till allas (kanske främst kvinnornas) förtjusning. Som grande finale dök arkarna upp och körde en fyra fem låtar.
Enligt uppgift ska även Ola Salo vanan trogen ha visat snorren senare på kvällskvisten, det var dock något jag missade.

Det var trerätters middag vid runda bord. Vid mitt bord hade jag Lars, Frida, Elin, gulliga och nyförlovade Martin Lidberg och Cissi Ehrling, Tony Irving, supergulliga Let's Danceprojektledaren Karin Stjärne, några TV4-chefer och en sportkille från fotbollskanalen.

Efter middagen blev den dans och full fart tills vakterna kastade ut oss, typ.

Just nu är jag inte så sugen på att dricka rödvin i kväll, men i kväll är det i alla fall vinklubb hemma hos Frida.
Och i morgon dop kl 13 - i LEKSAND  av alla ställen - och sen inflyttningsfest hos brorsan i Gävle.
Jisses, jag kommer att vara död på söndag.

Party party!

Dagen har repat sig. Helt klart.
Nu sitter jag och smaskar på en lite fruktsallad och lyssnar till kollegorna Lars och Marias uppsluppna tjatter om JMK och Trond Sefatsson.
Och nu pratar vi om Kristian Luuk.

Nu ska jag hur som helst dra hem till Lars Johansson och piffa mig inför TV4:s fest på Cirkus i kväll. Haha smaka på den meningen. Piffa hemma hos Lars Johansson...


Come on! Make me happy!

yup

Skit och piss och helvete

Så känns det i dag.
Allt är bara skit. Förbannat jävla skit.
Jag är på så jävla dåligt humör så det finns inte.
En liten grej till som irriterar mig och jag exploderar som den fetaste jävla bomb ni kan tänka er.
AAAAAARRRRGGGGGHHHHHHH!!!!!!!

Edit: Kom gärna med snälla ord och kramar. Jag behöver det.

2,7 miljoner

Är lägenheten uppe i nu.
2,7 miljoner. Helt galet!

Det bästa är att det inte är medelåldersormen och Göran som har lagt det sista budet. Haha!

Meddelande till medelålders damen och maken Göran: Dra er ur!

Det här var tänkt att vara ett meddelande till ovan nämnda personer.
Att de ska dra sig ur budgivningen på lägenheten som ska bli min.

MEN, nu har det framkommit att det finns andra bovar i dramat. Jävla svartfötter rent ut sagt.
Bah! Merde! Fakk!

Såhär.
Vi var och kollade på en lya i söndags. En lya som jag verkligen verkligen ville ha. Den var liksom perfekt.
En hel hop folk var och kollade på den där lägenheten och enligt märklaren så var några andra också intresserade. Det berättade hon på omvisningen.
Jag fick också veta att en liten orm till medelålderskvinna vars namn är okänt och hennes man Göran, hade lagt ett första bud på 2,5 miljoner. Utgångsbudet var 2 250 000 kronor.
Troligtvis la de det budet för att skrämma bort folk.
Men vi lät oss inte skrämmas, men la oss på samma nivå för att leka lite.
Fler hade lagt sig på den nivån till att börja med.

Nu när jag tittar på internet ser jag att den har gått upp till 2,6. Och det är INTE ormen och Göran som har lagt det budet. Ha! Det kan de ha.
Bara för att de var så dumma och höjde lägenheten så mycket från första början så förtjänar de att inte få den.
Nu sätter jag mitt hopp till att det är någon trevlig och behövande som får lägenheten, eftersom jag inte kommer att få den.

Dansar i månens ljus

När jag behöver piggas upp lyssnar jag gärna på "Dancing in the moonlight" med Toploader.
En fin-fin liten bit.
Jag måste alltid dansa till den om jag har alkohol i kroppen.
Tur att jag bara har organisk cola och stora mängder kaffe (för att väga upp effekten av den nyttiga läskeblasken) i mina system.
Annars hade nog mina kollegor undrat om jag var riktigt frisk.

Nu är ett nämligen ett sådant tillfälle, där jag behöver piggas upp.
Det är kolsvart ute, förut belv jag nästan träffad av blixten och jag har massooooor att skriva ut, vilket betyder att det dröjer flera timmar ännu innan jag får mysa i hjärtats famn.
Har dessutom bokklubb sedan, vilket ju bara är trevligt. Som oftast har ju inte hunnit läsa ut boken dock, trots att jag köpte den när vi åkte till Barcelona i juli. Men jag läste i mina taxiresor i dag, bra att tillbringa tiden i taxi på det sättet.

Som sagt, Toploader. Fint skit. Amina gillar också den. En gång stuffade vi loss i kassan på Prisextra.
Skulle kunna tänka mig att lyssna på The Hives kommande också.
Det fanns en del guldkorn där....

Organisk cola - nej tack

Fick avboka lunchen på Teatergrillen eftersom mitt lunchsällskap fastnade i ett möte.
Jag hade heller inte möjlighet att rucka på tiden eftersom jag innan hade en lyssning av några sprillans nya Hiveslåtar och efteråt hade en inbokad intervju m The Hives.

Åt därför lunch på något café på Sibyllegatan. Där hade de greenfood, i form av morotsplättar och rödbetsbiffar. Fick konstiga flashbacks till Jonesjuices i Barcelona, ett vegancafé som hade grymma juicer men konstiga maträtter.
Stackars hjärtat, en köttälskare av rang, som plågade i sig en pumpasoppa följt av en pumpabiff med någon konstig rödvinsås och en ännu konstigare potatissallad. Som avslutning på den delikata trerättersmenyn fick han en gigantisk vegansk havrekaka, torrare än brittisk humor och Saharaöknen tillsammans.
Vi visste alltså inte att det var en veganrestaurang.
Det var efter lunch, vi var hungriga, vi var svettiga, och vi hade rusat runt i Barri Cotic hela förmiddagen och skulle nu bara spana in seconhand-gatan i Raval innan stranden. Vi slank in på femte sämsta ställe som jag kunde hitta (vi hade ratat fyra plejs innan och tog nu bara det här) och då blev det som det blev. Men de hade jättegoda färska juicer, alltid något.

Hursomhelst, i dag på lunchen slapp jag pumparätter, men åt i stället kanske den sämsta wrapen med falafel (ekologisk så klart) och hummus jag ätit. Den var mysko.
Jag beställde en colalight, men de hade bara organisk cola.
Oh well, det kan väl inte vara så illa tänker jag.
Jag lyckades på något sätt förtränga att cola bara görs på onaturliga och för kroppen skadliga ingredienser.
Den här innehöll inga konstgjorda ämnen.
Kanske borde jag ha reagerat redan där.

Men det gjorde jag alltså inte.
Jag drack denna dryck gjord på bland annat organisk ananasjuice och organisk citronjuice och extrakt från kolanöten (?).
Låt er inte luras barn.
Det är INTE som riktig cola.
Frukt är INTE godis.

Stay tuned, senare kommer info om namnen högst upp min min hatlista just nu - den medelålders kvinnan och hennes man Göran.

Meldinger=meddelanden

Som svar på Ullis fråga.

Jag hatar Facebook

Fy fan vad jag hatar Facebook!
Det är förödande.
Nej inte på det sättet som ni tror.
Det är förödande för min blogg.

Och nej, det är inte det att jag nu för tiden tillbringar all min tid på Facebook och därför inte har tid att skriva på bloggen som det är förödande.
Det är förödande för att mina vänner och andra läsare tillbringar så jävla mycket tid på Facebook att de inte har tid att gå in och läsa min blogg.
Tänkte att det skulle lösas genom att länka till min blogg på min Facebooksida så att alla loosers som hänger där hela dagarna ser när jag har skrivit ett nytt inlägg.
Tror ni det funkar? Nej.
Vem är det förresten jag adresserar när jag skriver "ni"? Vad ska de ens vara bra för, att slänga ut en fråga?
Jag skriver ju för blinda ögon, verkar det som.

Åh, det känns mycket deprimerande.
Men jag fortsätter, tappert, att blogga vidare.
Om ni fortsätter att läsa bloggen i eftermiddag kommer ni att få läsa om organisk cola och mina största fiender just nu.
Vilka "ni" nu är.

Trööööööött

Jag är sjukt seg i dag.
Det är alltid en omställning att börja jobba dag igen, det känns i kroppen.
Samtidigt har jag så sjukt mycket i mitt huvud att min lilla ADHD-hjärna håller på att koka över.
Jättemycket olika trådar till höger och vänster på jobbet.
Den där lägenheten från i går som gör sig påmind i mitt medvetande. VILL HA! Hjärtat har iaf kollat med banken om lånelöfte, men jag måste ju tänka att det troligtvis inte blir realitet att vi ens kommer att bjuda på den där lägenheten.
Men jag vill jag vill jag vill!

Mamma kommer på middag i dag och det stressar mig för jag vet inte vad jag ska göra och så känner jag att jag inte kan jobba över för mycket.
Och så facebook som lockar och pockar på uppmärksamhet, men som jag inte alls har tid för nu.
Måste sätta mig in i hur det funkar med allt. Har fått en massa konstiga requests. Vampyr, zombie, nåt med snusk - fattar nada.

Nu måste jag fortsätta jobba.

Jag finns!

Hjärtat spelar Zelda och jag bekantar mig med Facebook.
Alltså, jag finns numera på Facebook!
Adda mig! [email protected]
Och berätta gärna för mig hur allt funkar. Fattar ingenting.

Mitt liv - ett tvspel

Mitt liv har fått ett nytt soundtrack.
Hela dagarna hör jag musiken från Zelda.

Hjärtat har nämligen köpt en gamecube. Till det har han köpt sisådär 10 spel. Ett är en disk med 74 Zelda på. Nej kanske inte, men fyra eller sex eller så.
Han har även köpt två olika Metroid och några andra.

Som om det inte räckte med mitt Nintendo (8 bitars) och mitt Playstation två.
Han var tvungen att äga en spelkonsol han också, så nu har vi en ful blå gamecube som nykomling i vår maskinpark.
Och jag får höra på lala-musik och ljudet av en töntig liten fairyboy.

Fjortisfylla och lägenhetsvisningar

Helgen har bjudit på både utgång, mysmiddag och kärlek vid första ögonkastet.

I fredags var vi några som skulle mötas upp i Humlan vid tiosnåret.
Jag åkte först hem till jobbarkompisen Sofia. Vi drack alldeles för mycket rosévin. (Japp, bröt detoxen efter fyra dagar. Jag blev sjuk av den, magen klarade inte av all citron och skit.)
Jag hade inte ätit någon middag, så jag borde ha förstått att det skulle gå illa.
Efter två timmar och alldeles för många glas tog vi en taxi till Humlan där vi mötte upp Jessica och Hanna och några till.
De körde galet med infran så vi slapp åtminstonde frysa.
Med allt detta vin innanför västen på tom mage behövde jag inte mycket för att känna mig snurrig. Efter ytterligare ett glas rosé och ett glas skumpa insåg jag mina begränsningar och gjorde en vinglande sorti.
Vinglade bort till seveneleven, köpte en cola och struttade till tunnelbanan. Gick av i Västra skogen (långt från Solna C) och gick hem i mina höga klackar. Kände inte att det var läge att åka taxi. Ville bespara chauffören en spya.
In genom dörren, virvlade förbi hjärtat som borstade tänderna, dånade ner i sängen och tvingade hjärtat att ta av mig mina kläder.
Innan jag gjorde sorti hann jag dock träffa Oisin, Virren, Helena, Olivia och Peter. Trevligt.

Lördagkvällen blev av förklarlig anledning ganska lugn. Hjärtat och jag åt en god middag på Grill, med lite schysst vin och en smaskig drink. Det fick räcka så.
Kan verkligen rekommendera drinken Juciy Fruit och chokladkolatårtan med päronsorbet! Mums!

Missade tyvärr Martin och Cissis dans. Glömde att spela in det också. Skit.

I dag blev jag helt kär. Vi var och kollade på några lägenheter här i Solna, och den första var bara så fantastisk.
Huset var ganska tråkigt i tegel, men inne i lägenheten - oh. my. god!
Det var som om den var gjord för mig. Jag kan verkligen se oss bo där.
Vi har inte ens lånelöfte eller så men jag tror att hjärtat får ta och ringa banken i morgon. I want that lägenhet.

Har även sytt om en kjol och fikat med Johan och Magnus på Sturekatten.

Nu blir det sen söndagsmiddag.

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0